Mycket bra kommentarer soundbrigade, tack!soundbrigade skrev:Pro primo: Hur kyler du rören?
Pro primo: Hur har du hängt upp rören för att undslippa mikrofoni?
Pro tertio: Har du kalkylerat med att trafarna tar upp nästan hela lådan? Hur blir det basåtergivning då?
På A svarar jag: Bekymrad, två hål finns. Det största hålet är resterna av en slarvigt (men enkelt, obs) monterad C7-kontakt där jag bara borrat 22mm samtidigt som C7 är rektangulär. Uppskattar total lufthålsdiameter om 10mm cirkulärt (D10). Det andra hålet är resterna av 9V-batteriets tåtar, uppskattar D3. Det är allt jag har

På B svarar jag: Inte brytt mig alls och kommer inte bry mig (om du inte säger jag måste, dvs). Rören sitter alltså fast i det lilla chassit som är som en ram och det är i sin tur är skruvat mha M3 gängstänger (med 5mm distans till botten för cirkulation, obs då jag har effektmotstånd som ligger på pottkanten och surplar 2X3W med märkeffekt 2X3W och som jag är speciellt orolig för) fast i botten.
På C svarar jag: Inte brytt mig och kommer inte ens bry mig om du så säger att jag borde

MVH/Roger
PS
Först på måndag kommer jag beställa den nya baffeln, min självvalda veckopeng är slut och jag vill köpa lite mer saker när jag ändå är där.