Dina mini-projekt!
- Electricguy
Re: Dina mini-projekt!
Inte här. Det här är en av anledningarna till att man ska lägga upp bilder på forumets server istället för att länka in dom från diverse onlinetjänster.
Edit: Verkar som at Tekko medvetet tagit bort den och att den ligger i din cache..bilden länkar till Tekko, lägg inte upp bilder om du inte planerar att låta dom ligga kvar! Edit: Detta är min högst personliga åsikt, eftersom jag tycker det är så tråkigt med trasiga bildlänkar.
Edit: Verkar som at Tekko medvetet tagit bort den och att den ligger i din cache..bilden länkar till Tekko, lägg inte upp bilder om du inte planerar att låta dom ligga kvar! Edit: Detta är min högst personliga åsikt, eftersom jag tycker det är så tråkigt med trasiga bildlänkar.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
"lägg inte upp bilder om du inte planerar att låta dom ligga kvar!"
Med tanke på att det lät som en regel så kanske jag ska förtydliga:
Det är inte förbjudet att ta bort sina bilder.
Det är ägaren (oftast fotografen) till bilden som bestämmer över om den ska visas i ett inlägg.
Men det är förstås trevligast om man låter sina bilder vara kvar, om man kan.
Forumister gillar ju som bekant bilder.
OBS: Ingen medlems-diskussion om detta nu.
Sådana inlägg kommer behandlas enligt forumets regler.
Fortsätt visa era mini-projekt istället.
Med tanke på att det lät som en regel så kanske jag ska förtydliga:
Det är inte förbjudet att ta bort sina bilder.
Det är ägaren (oftast fotografen) till bilden som bestämmer över om den ska visas i ett inlägg.
Men det är förstås trevligast om man låter sina bilder vara kvar, om man kan.
Forumister gillar ju som bekant bilder.

OBS: Ingen medlems-diskussion om detta nu.
Sådana inlägg kommer behandlas enligt forumets regler.
Fortsätt visa era mini-projekt istället.

En liten försenad julklapp till mina föräldrar för att blåsa varmluft fån kaminen.
Två peltier element, 1.5v motor och en processorkylare. Får inte jättemycket drag på fläken men den funkar
Två peltier element, 1.5v motor och en processorkylare. Får inte jättemycket drag på fläken men den funkar

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senaste miniprojekt skrotat tills vidare pga för många olösbara problem.
Skulle ladda en hjälpstartbox (bil) med minikompressor. Kompressorn i läge on. Trots 2A när 0.5A skulle räcka, så brann säkringen. Visserligen bara 1.6A (skall vara 3.15A i agget). Tack för den Kina...
Fick äntligen tummen ur att införskaffade en bit aluminium och färdigställa denna "hjälpande-hand".

- Flexibla kylslangar från eBay
- Banankontakter
- Krokodilklämmor
- Aluminiumblock/-plattjärn
- En bit av en gammal musmatta

Åh, de där böjmojängerna påminner om Gorillapod!
"A tripod with flexible legs permitting it to grip to some objects."
"A tripod with flexible legs permitting it to grip to some objects."
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Funkar fint med tjock plexi också. Tror jag använde 8mm när jag gjorde min för några år sedan. Visst, plasten är inte så snygg nu efter en bunt lödningar där man skvätt lite lod här o där, men, funktionen är densamma 

Vad heter dom där kylslangarna på eBay och hur är kvalitén? Tänker hur mycket dom går att belasta innan dom ändrar form så att säga?
Sök på Ebay med "flexible coolant hose" så hittar du hur mycket som helst.
Jag skaffade den via http://maskindelen.se, hade tyvärr ingen billig närmare källa.soundbrigade skrev:Dave: varifrån kommar aluplåtarna?
Precis som CPMS nämnde, "flexible coolant hose" tex. denna.Purre skrev:Vad heter dom där kylslangarna på eBay och hur är kvalitén? Tänker hur mycket dom går att belasta innan dom ändrar form så att säga?

Dom är förvånansvärt starka faktiskt. Får kanske göra ett test...

Laddade ner download the pre-built .apk(source finns på github) från denna Android + Arduino + USB Host + Simple Analog Input | MitchTech och installerade på plattan. Kopplade in tangentbord med USB OTG kabel. Det funkar nästan. Höger och vänster piltangenterna styr. "Any key" ändrar färg på markören. Men siffran blir 0.
Såg nånstans att det finns USB handkontroll till playstation, den skall funka till plattan. Då blir det C64 Pengo m.m....
Såg nånstans att det finns USB handkontroll till playstation, den skall funka till plattan. Då blir det C64 Pengo m.m....