Det är ju så jäkla käckt med en rak plint, förstärkaren på ena sidan, alla signaler ut i kabinettet på den andra, man kan skarva så förbannat fint också jag gjorde det ju med extra typ 3cm långa stumpar så man kunde mäta på grejerna också, dessutom blir det busenkelt att installera förstärkaren och dess sockerbit i kabinettet, sedan bara dra alla tåtar på andra sidan, medans jag testade blev det nästan ännu bättre för förstärkeriets plint kunde jag ha på ena sidan, panelens plint på den andra allt dessutom öppet för mätning på godtyckligt stift, allt blev perfekt, tills det kom till själva signalenMadModder skrev:Ja en rak plint må vara lättanvänt, men signalkablar bör ju som du upptäckt gå raka vägen från källan till förstärkare utan något som helst avbrott. Helst vill man inte ha en enda kontakt på vägen heller. Det blir dock liiite svårt att förflytta saker och ting. Tänk om alla skulle sitta fast i sin navelsträng. Hur skulle det se ut? Trassel!

Vilket fiasko det var för brummet!
Det brummade ju bara jag förde handen över skarven, det brummade också lite när jag förde handen över ingångsrörets undersida fast inte så mycket.
Så öppen signalkabel, ajjabajja, vilken tabbe!
Nu hoppas jag min stump ut från KGA ska räcka så jag slipper göra om den.
Men först ska jag faktiskt testa min allra första typ av signalkabel (har typ 100m a' 3 spänn), det är en enkelledare med skärm (för jag har ju tagit bort trafon och återgått till gamla hederliga obalanserat)
Märkte förresten idag att det räcker att sätta fingret på jordplanet för att få ner brummet ytterligare några dB, på bussen idag bestämde jag mig således för att bygga in en seriös jordskruv för matningen, jag har alltså köpt på mig en del jordskruvar för RIAA samtidigt som jag också köpt på mig en del C7-nätkontakter så istället för att köpa ytterligare jordat apparatintag kommer jag kombinera dessa två, skillnaden i brum är inte så stor men det ska bli lite skojigt att testa

Tack för din kommentar!
MVH/Roger