Såhär blev btw 1+1 dockan till slut:
Ja jag blev riktigt nöjd med dentoffie skrev:Ruskigt snyggt Meduza! Hade varit stolt att visa upp den där om någon såg den, blev riktigt bra
Vet inte riktigt, men det som hände i slutändan var att bitarna lossnade från bädden, nya utskriften med några grader lägre temp och brim verkar ju fungera än så länge iaf (startade den för 12 timmar sedan)toffie skrev:Synd att utskriften pajade, men man hade nästan en aning om det.. plasten ute i kanterna började ju fläka upp sig mot himlen, förmodar att det var där som det strulade till sig?
Jag kör förvisso en Raspberry Pi med OctoPi, dvs Octoprint som har alla funktioner för att fjärrstyra skrivare, dock har Octoprint inte något stöd för Ultigcode ännu vilket gör den rätt värdelös för att fjärrstyra en UM2 med, så det blir att jag kör allt från SD-kortet och bara använder kamerafunktionen.toffie skrev:MeduzaTrodde att du hade fjärrstyrning på maskinen när du hade kamera för den också, men en rpi kanske inte klarar en sådan funktion, det kanske är något annat jag tänker på?
Varken eller, det är en lite "ovanlig" R-Pi kamera av tredjepartstillverkning med M12-linsfäste på: http://www.ebay.com/itm/281574425243toffie skrev:Vad har du för kamera förresten, är det en sån "vanlig" rpi kamera eller någon webbkamera kanske?
Vad har ni för vänner egentligen..?... eller vänner inte snor drickan förstås haha