Först och främst så verkar flera här fullständigt ha missat vad effekten "fuzz" innebär.
Den *ska* låta kraftigt överstyrd och övertonsrik. "Bruset" är alltså inget fel:
En fuzz-effekt har väldigt hög förstärkning som klipper på ett speciellt sätt och därför ger
mycket små variationer i t.ex motståndstolerans, olika mängd skärmning i gitarren, olika kablar,
bildskärm som avger störningar, grannens lysrör, osv osv olika mycket påverkan av slutresutatet
beroende på "vem" som testar.
Sedan sitter ni och jämför olika gitarrer och en simulering?!
Lycka till med att kunna se på FFT-analys och vågformer att det inte ser ut som det låter i det här fallet...
I simuleringar ser man bara en perfekt värld och det finns ingen specifik "bild" (vågform/FFT-svar)
på hur ett tilltalande fuzz-ljud ser ut. Dessutom är det som tilltalar specifikt för varje individ.
Dessutom:
Olika gitarrer ger olika stark utnivå och är olika bra byggda.
Summan av detta blir att signal/brus-förhållande blir olika från gitarr till gitarr.
Det är inget fel att man hör störningar i ljudet. Dessa störningar skulle låta precis
lika stark och likadant i vilken stark förstärkning (dist, overdrive, fuzz, osv) som helst! -Även välbyggda köpta.
Eller har jag missat att trådskaparen och Perkla har identiska gitarrer och
att Labmasters mjukvara simulerar just dessa gitarrer, kablar och prylar i omgivningen?
Troligen inte.

Jag hoppas att trådskaparen hittar fram till ett resultat som han är nöjd med.
Om någon ber dig (trådskaparen) att lägga upp fler inspelningar så rekommenderar
jag dig att stänga av bildskärmen under tiden. (Gärna även lödpenna och lågenergilampa/lysrör också.)
Nu ska jag inte lägga mig i tråden mer.