Då var den klar....

Efter att ha ätit och städat så får jag äntligen tid att lägga upp bilderna nu:
Som sagt så började jag med en 2mm pinnfräs, den bästa jag hade i den dimensionen var denna: Men den visade faktiskt sig vara jättebra till detta! Blir fin fin yta på trät.
För att jag skulle slippa hålla i damsugaren hela dagen (ca. 40 minuter tog det) så gjorde jag en ghetto hållare för damsugaren. Fungerade bra denna också.
Efter ett tag började den ta form, Men vad är detta!? Jag hade tidigare fräst på undersidan av plankan, så den var bara 4-5mm tjock här så fräsen gick igenom på vissa ställen

...
Tyvärr blev pannan lite platt då ytan jag fräste på tydligen inte var helt horisontell...
Och detta blev resultatet (helt obehandlad). Inte direkt vad jag hade väntat mig, men det blev rätt coolt ändå
En
IN-Action film.
Efter att jag hade kört allt i X-led så var den väldigt slät, bara jätte lite "randig", och efter att ha kört i Y också så var den nästan inte alls skrovlig. Men det känns som att man hade kunnat hoppa över Y led eftersom det blev så fint av bara X-led också, man kan ju slipa lite förhand istället.
Och just det ja, det blev aldrig någon ball-nose eftersom ytan blev så fin ändå.
Mvh. Danne