Gott med uppdatering!
Att bygga en amatörradiostation
Re: Att bygga en amatörradiostation
Jag var övertygad om att grammatiken var "en skoter", "två skoters", "tre eller fler skotran" - i alla fall enligt Pistvakt 
Gott med uppdatering!
Gott med uppdatering!
Skoj med uppdatering, som alltid!
Otroligt fin bild den sista med dig och voffis, samt masterna i bakgrunden suddigt.. superfin bild!
Otroligt fin bild den sista med dig och voffis, samt masterna i bakgrunden suddigt.. superfin bild!
Det ska väl enligt god svenska vara en skoter och fler skotrar! "Skoters" blir väl lite mer svengelska!
Jättetrevligt att se dina projekt! Roligt att du är på gång trots vintern!
Jag kan säga jag är igång betydligt mindre nu på vintern, har svårt hitta energi nog till stora utsvävningar under januari och februari. Nu börjar dock energin återvända i takt med att solen visar sig.

En fördel med en vinter och så lite snö är att det har kunnat gå att hålla uppe våra gångstigar. Ifjol hade vi ju skare på våren som vi kunde gå på men i år behövs ej det. I skogen just nu är det i princip barmark.

Vi körde lite små tävlingar för skoj i år, Croatian DX Contest och Bulgarian DX Contest. Vi tog nytt världsrekord i Croatian men i Bulgarian kom vi bara tvåa tyvärr.

SA2CLC gjorde en fin julprydnad

SA2CLC

SM2LIY, SM2MTR

Jag fick ett ryck att fortsätta med slutstegsbyggande och bockade en låda till manöverboxen

Blev ganska snyggt. Har införskaffat utrustning för att pulverlacka men ej kommit mig för att prova det än.

Småttingarna smygäter jord ur blomkrukorna

Ett litet haveri, blev att spänna fast masten tills vädret tillät att sätta dit en ny kedja.

Bambu labs H2D

Sjukt nöjd med 3D skrivaren

En fördel med en vinter och så lite snö är att det har kunnat gå att hålla uppe våra gångstigar. Ifjol hade vi ju skare på våren som vi kunde gå på men i år behövs ej det. I skogen just nu är det i princip barmark.

Vi körde lite små tävlingar för skoj i år, Croatian DX Contest och Bulgarian DX Contest. Vi tog nytt världsrekord i Croatian men i Bulgarian kom vi bara tvåa tyvärr.

SA2CLC gjorde en fin julprydnad

SA2CLC

SM2LIY, SM2MTR

Jag fick ett ryck att fortsätta med slutstegsbyggande och bockade en låda till manöverboxen

Blev ganska snyggt. Har införskaffat utrustning för att pulverlacka men ej kommit mig för att prova det än.

Småttingarna smygäter jord ur blomkrukorna

Ett litet haveri, blev att spänna fast masten tills vädret tillät att sätta dit en ny kedja.

Bambu labs H2D

Sjukt nöjd med 3D skrivaren

Modifierar en platta till en polares CNC. Vi kan säga kineserna hade varit lite fundersamma vart de skulle borra hålen känns det som

Sedan fräste jag en ny platta som skulle sitta på den ovan. Han fick köpa mina spindlar från gamla CNC fräsen för priset jag har lagt ner på verktygshållare.

Fint blev det, fräst i ALUMEC.

Otroligt månsken

Skrev ut en isbjörn åt Anna
Mycket häftiga bilder och projekt 
Slutsteget du bygger på, är det helt ett eget projekt eller bygger du enligt någon "manual" eller så? Inte för att jag tänkte bygga, så jag behöver inget detaljerat, men det såg superfint ut!
Tyckte isbjörnen hade enormt fin textur också
Slutsteget du bygger på, är det helt ett eget projekt eller bygger du enligt någon "manual" eller så? Inte för att jag tänkte bygga, så jag behöver inget detaljerat, men det såg superfint ut!
Tyckte isbjörnen hade enormt fin textur också
Shit, jag tycker jag uppdaterade nyss men det är redan en månad sedan.
Slutsteget är helt egen design, men det går oerhört segt framåt. Har för mycket annat som jag prioriterar före.

Skaffat pass för att få ut ett nytt körkort. Tappade börsen och jäklar vad bök det blev att få ett nytt.

Vi fick ej mer snö i år, otroligt lite.

Nära ögat!

Köpte dessa från vevor, rekommenderas

Nån hade gjort insatslådor så nu har jag skrivit ut massor

Slutsteget är helt egen design, men det går oerhört segt framåt. Har för mycket annat som jag prioriterar före.

Skaffat pass för att få ut ett nytt körkort. Tappade börsen och jäklar vad bök det blev att få ett nytt.

Vi fick ej mer snö i år, otroligt lite.

Nära ögat!

Köpte dessa från vevor, rekommenderas

Nån hade gjort insatslådor så nu har jag skrivit ut massor

Försöker organisera i verkstan

Smidigt med traktorgrävare när det rasat från taken

Fick den här av en polare, jag misstänkte kolen var paj slut och efter nya kol fungerar den igen! Billigt värre

Jag och brorsan röjde ur ett rum i lagårn som haft ett gammalt kök stående mm i 18 år.

Ett betaljobb

Går sakta åt rätt håll

Nån som fick väldigt ont i tassen stackarn

Vi har kunnat hålla uppe stigar genom skogen hela vintern, helt otroligt.

Skaffat en sawstop. Jag fick för mig att jag skulle kapa av fingrarna annars och när jag väl fått den tanken så kunde jag inte låta bli. Får sälja min Dewalt som knappt är använd.

Paniklånade denna för att dra upp en granne ur diket. Passade på att skotta åt en annan också plus mig själv.

SM0MPV på besök för att köra radio en vecka hos mig

Caaaaan you feeel the love tonight?

Bra att känna SM3WMU som jobbar som mastklättrare när han får över lite grejor i jobbet

Köpte in rör mm för tryckluft som brorsan installerade det mesta åt mig

Tog bort presseningen, takraset hade pajat det där

Oväntat fynd hos sitt lokala åkeri

Gör lite jobb åt ett lokalt företag. De frågade "Du råkar inte har någon 11 kW VFD liggande?" Såklar jag har, splitterny dessutom

2 st nya pinnar till GTLs tiltrotator på ECR88an

Jobbresa där jag fick hänga med den här sköningen

Behövde komma åt lite plåt

Tog på en nysvetsad plåtbit

Lite jobb

Suck, kraschade balken in i tvn, varit nära förr men nu blev det skada

Tilja har tappat vinterpälsen, ser så oerhört tunn ut

Kontakterar lite kabel
- Mizzarrogh
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Skrämmande bilder på det där gröna i skyn. Det är alltså så chemtrails ser ut på natten. Fan, vad ruggigt. Hoppas man förbjuder flygplanen att släppa ut sånt.
</ironi>
</ironi>
Utbyggnad av verkstan, ska ha en del maskiner där. Sedan ska slutstegsrummet byggas ut lite inne i verkstan. Så snor väl ca 9 m2 i verkstan och sedan får jag ca 25m2 där ute. Beställde just vägg- och takelement från Polen som bör anlända i början av juni. Behöver köpa lite limträ också för stommen.
- Mizzarrogh
Ah, det ser vi mycket fram mot! Både verkstaden med dess innehåll och så klart slutsteget!