Bonnlagning.

Har jag sagt att all el på denna maskin skulle behöva rivas och bytas ut.

Så jäkla nice, men man får tänka sig för hur man kör så man ej sliter ner nån mast. Tror jag ska sätta ut käppar hur nära man får köra osv.

Ny turbo till traktorgrävaren

Hämtar igen plåtarna från galv, här fanns det lite mastsektioner

Börjar med turbobytet

Men lite avbrott för att fixa lite grus så man slipper gå i lera i vinter. Sedan kanske det får bli en altan här snart.

Jag och brorsan åkte till grannen en snabbis och hjälpte han lyfta altanen på plats

Sedan en tur till Sikeå där vi rekade inför att ta ner master till sommaren. Det är SM2DMU som varit sjuk ett tag och tyvärr gick bort här i dagarna. SM2DMU har varit en stor inspiration för många och det är många i Europe som har antenner från CUE DEE som han grundade. Det är 3st master som ska tas ner, 48 och 42m roterbara och en 24m fast mast plus massvis med antenner.

Det behövs röjas en del dock för att få ut en kran dit.

Tog reda på lite boxar och kontakter

Det känns väldigt tråkigt, allt jobb han lagt ner och sedan ska allt bara rivas. Förhoppningsvis kommer vi att sätta upp det så måningom igen.
Jag tänkte försöka sälja bort sådant jag vet vi inte kommer ha användning av själva och sedan använda de pengarna för att finnasiera nedtagning. Det kommer bli så att vi åker dit med GTL Tobbes kran och lyfter ner allt den når (ca 32m). Det är nog alla antenner utom 3st som vi kan ta ner med den. Då stökar man undan allt sådant i lugn och ro för att sedan ta ner sista antennerna plus mast med en stor kran.