Är energiklassen E?
Det sämsta verkar vara D.
Inte undra på att hotellen börjar ta bort kylskåpen från rummen.
Hur fungerar kyl utan kompressor men med kylmedel
-
Re: Hur fungerar kyl utan kompressor men med kylmedel
Hittar inget om det men tror nog inte effektiviteten är så värst hög, finns sedan ända ned till "G" 1-20% effektivitet men har så vitt jag vet aldrig sett det i Sverige och skall väl på ett sätt inte heller finnas så att säga.
Var sedan på ett hotell en gång för en del år sedan som hade ett kompressorbaserad minibar och den var fasen tyst kan jag säga, hörde den inte när jag sov (och jag har fullgod hörsel) och bara ett väldigt svagt brum om jag var nära den. Baksidan var rätt tjock men insidan inte var lika tjock så den har nog varit riktigt ordentligt isolerad.
Liten kul grej om Baltzar von Platen, han bodde ett stenkast ifrån där jag bodde i yngre år men han dog 2 år innan vi flyttade dit där vi bodde. Huset står kvar än i perfekt fint skick som nytt och hans dotter Rut bodde där en hel del år efteråt, väldigt trevlig person, och som visade sig även varit piga i det huset vi bodde i under tidiga år för andra folk där. Min f.d. chef berättade när vi träffades första gången att han arbetade med Platen en del då han med bodde i Ystad under en tid och jag tänkte att världen är fan inte stor ibland.
Var sedan på ett hotell en gång för en del år sedan som hade ett kompressorbaserad minibar och den var fasen tyst kan jag säga, hörde den inte när jag sov (och jag har fullgod hörsel) och bara ett väldigt svagt brum om jag var nära den. Baksidan var rätt tjock men insidan inte var lika tjock så den har nog varit riktigt ordentligt isolerad.
Liten kul grej om Baltzar von Platen, han bodde ett stenkast ifrån där jag bodde i yngre år men han dog 2 år innan vi flyttade dit där vi bodde. Huset står kvar än i perfekt fint skick som nytt och hans dotter Rut bodde där en hel del år efteråt, väldigt trevlig person, och som visade sig även varit piga i det huset vi bodde i under tidiga år för andra folk där. Min f.d. chef berättade när vi träffades första gången att han arbetade med Platen en del då han med bodde i Ystad under en tid och jag tänkte att världen är fan inte stor ibland.
- Krille Krokodil
Re: Hur fungerar kyl utan kompressor men med kylmedel
Get woke go broke. Säljer de 1 öl i månaden så är elräkningen betald.Mindmapper skrev:Är energiklassen E?
Det sämsta verkar vara D.
Inte undra på att hotellen börjar ta bort kylskåpen från rummen.
Men inom 6000 kr ska det väl idag gå att tillverka små kylskåp med japanesiskt analt välbalanserade kompressorer som knappt vibrerar, den
gigantiska precisionsindustrin som växer fram nu i Östasien kanske slutgiltigt begraver Von Platen-Munters...