okej, minneskretsarna ligger nu i antistatpåsar. Kortet är avlött, rengjort, scannat, upprätat, beskuret och komponentsidan på kortet är "flippat" så som det skall vara i det där programmet
Originalfilerna är typ 180mb/st så dom ligger på dropbox
Processorn är ju en 8051-kärna, sök på 8051 disassembler så finns flera att välja på. Det är mer än 10 år sedan jag använde en, så jag kan inte rekommendera någon, gjorde en snabbkoll och det finns flera nyare än den jag använde. Förhoppningsvis är dessa bättre på något sätt.
korrekt uppfattat - alternativt löda tillbaka allt igen hehe
om någon känner igen GPE nere i vänstra hörnet på baksidan av pcb så får ni gärna höra av er... sannolikt dansk tillverkare. Någon kanske haft med dom att göra? Det är alltid enklare att hitta originalfiler och kopiera än att uppfinna hjulet.
Castor skrev:Processorn är ju en 8051-kärna, sök på 8051 disassembler så finns flera att välja på. Det är mer än 10 år sedan jag använde en, så jag kan inte rekommendera någon, gjorde en snabbkoll och det finns flera nyare än den jag använde. Förhoppningsvis är dessa bättre på något sätt.
bra tips. Tack. ska kolla det.. med lite flyt har någon programmerare satt sitt bomärke i koden... håller tummarna