Nu ska jag börja få ordning på det nya styrsystemet till maskinen.
Styrsystemet har 8st ingångar för verktygen(T1-T8). Som jag förstår det så skickar styrsystemet signal om att snurra verktygs-revolvern och känner sen på T1-T8 vilket verktyg det är som är framroterat för att sen stanna när den kommer till rätt verktyg.
Jag tycker manualen har väldigt otydligt språk så jag har svårt att fatta exakt vad som menas. Men på nått sätt så ska den ju låsa revolvern och vänta på en "Detect Lock"-signal.
Grejen är att förre ägaren har gjort ett eget kort med en AVR för att kontrollera detta. Kortet har H-brygga för att kunna köra revolvern både framåt och bakåt med olika effekt(PWM), sen har kortet in och utgångar för övriga signaler så bara man lyckas koppla ihop det rätt och förstå hur styrsystemet agerar vid verktygsbyte så är det nog inga problem att programmera AVR:en så att det blir bra.
Det som jag är lite osäker på är hur jag ska koppla signal T+ och T- från styrsystemet till AVR:en samt hur jag ska koppla signal TOK till styrsystemet från AVR:en? Bilderna visar ju ganska tydligt "lathe-side" vilket jag antar är AVR:en i mitt fall. Men hur blir det då? Jag kan inte bara koppla signal-ledningarna från styrsystemet till pinnarna på AVR:en? Jag måste blanda in 24V från styrsystemet också eller?
Om nått verkar oklart så fråga för jag är lite förvirrad i detta

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.