Snyggt! Jag tror nog att det är bra att dra ut signalerna bakåt. Så funkar ju alla andra DEC kort.anders_bzn skrev: Jag gjorde lite ritande på det som vi vet någorlunda hur det ska vara. Bygget behöver delas på två kort, ett enkelt för att komma åt styrsignalerna och ett dubbelt för att komma åt data från läshuvudena. De behöver kopplas ihop med en flatkabel.
Jag tänker att man borde få plats med all elektronik på det dubbla och bara ha det enkla som en brygga mellan bakplanet och signalerna. Jag tänkte att man tar över alla signalerna så har man full frihet senare.
Jag har mellan allt stök inför sportlovet med takboxar som ska monteras och skidor som ska kollas, bindningar som ska justeras etc lyckats klämma in lite lödande.
För det första: Jag hatar VERO-board (eller vad det heter). Det blev kortis någonstans som tog en stund att reda ut. Men efter det gick det bra. Så här såg signalerna ut:

Använder man t ex negativ flank på klockan så kan jag få ut: 1, 1, 1, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 0, 0, 0, 1, 1, 1. Vilket stämmer utmärkt!
Frågan är om det inte är enklast att snart gå till att göra kretskort av det hela. Jag tror inte jag kommer lyckas klämma in tre avkodar-kretsar till utan att orsaka mer kortslutning. Anders, du har ju redan börjat! Perfekt! Jag kan sätta mig och rita ihop ett hand-ritat schema efter skidåkningen på kvällarna så har vi en del av det hela klart till slutet av nästa vecka.
Jag har gjort vissa bitar av nivåomvandlarna för styrningen redan, men det återstår testning av dessa. Just nu använder jag ett Arduino Mini-Pro kort. Men en AtMega32u4 verkar ju ganska enkel att använda eller ska man använda vanlig seriekommunikation och en enkel AtMega328?