USB-interface till PDP-11/70 frontpanel

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
pbgp

Re: USB-interface till PDP-11/70 frontpanel

Inlägg av pbgp »

Absolut intressant med sådana tips. Den här gången tänker jag dock stå över.. fraktkostnaden är stor och utrymmet är litet :)

Edit: men jag tipsade en kompis i Schweiz
Användarvisningsbild
pbgp

Inlägg av pbgp »

Ville bara flika in att det inte står helt stilla här. Nästan klar med virandet. Men inte nog med att jag var magsjuk på själva julafton, nu har jag influensa med feber sen i lördags...

Får se om jag hinner klart till nästa vecka... Behöver fila på föreläsningen också.
Användarvisningsbild
pbgp

Inlägg av pbgp »

Jag kommer nog inte hinna färdigt till på torsdag. jag tar med panelen ändå, men utan blinkande lampor. Hårdvaran är klar, men jag brottas lite med mjukvaran och behöver få klart presentationen. Över 60 slides nu :D Min fru påpekade glatt att det är mer än en slide i minuten om jag ska prata i en timme... och jag som tänkte få med en film eller två också.
Användarvisningsbild
anders_bzn
Kontakt:

Inlägg av anders_bzn »

Det är inte så att de filmar föreläsningarna så man skulle kunna få ta del av den efteråt?
Användarvisningsbild
pbgp

Inlägg av pbgp »

Jojjomen, på youtube till och med:

https://www.youtube.com/user/Datamuseet
Användarvisningsbild
anders_bzn
Kontakt:

Inlägg av anders_bzn »

Jag såg någon som byggt en PDP-8/I front som var kopplad till en RasberryPi här om dagen. Då kom jag ihåg detta. Hur går det?
Användarvisningsbild
pbgp

Inlägg av pbgp »

Ja, det gick ganska bra faktiskt. Jag kämpade på för att få klart det till min presentation på it-ceum. Det han jag tyvärr inte och sedan dess har det legat på is.

Projektet ligger dock på mitt skrivbord och påminner mig dagligen :) Jag har en liten mjukvarubug att fixa (jag har en lösning i huvudet) och så måste jag bygga en bra låda.

Det är faktiskt det där sista som håller mig tillbaka, jag vill gärna att det ska bli snyggt.
Skriv svar