rogerk8 skrev:ronnylov skrev:Varför måste man ha smartphone överhuvudtaget?
Kör själv med en enkel hederlig 500-kronors mobil med riktiga knappar.
Batteritid på en månad och den funkar att ringa med. Behöver man mer?
Jag har inte känt något smartphone behov ännu. Ibland kanske man har blivit lite sugen men så testar man någon man lånar lite och inser nej, inget för mig. Min sambo säger att jag börjar bli gammal, vägrar anamma det nya. Men jag föredrar en enkel Linuxmiljö i datorn, funktionellt ska det va.
Jag fattar det inte heller. En telefon behöver man ju mest för att kunna nå folk och bli nådd. Punkt slut.
Den enda småbra grejen med GSM tycker jag är sms men ärligt talat skulle tom en NMT kunna duga för mig för det viktiga är fortfarande att kunna ringa och bli uppringd.
Samtidigt är sms många gånger ett "fegt" och asocialt sätt att umgås.
Nej, jag säger som Glenn ovan "Visa mig din smartphone och jag ska visa dig mitt förakt"
MVH/Roger
PS
Linux är förresten nåt väldigt intressant. Tyvärr har jag inte så många liv

Njae, Glenn har "Visa mig din iphone och jag ska visa dig mitt förakt" i sin signatur, inte smartphone.
Vad har du för märke på din telefon? En månads standby tid är väldigt bra, själv har jag bara ca 4 dagar med min Xperia Z1 i standby med allt onödigt avstängt vilket är ungefär det samma som jag haft på de knapptelefoner som jag ägt tidigare.
Ytterligare en fördel med GSM jämfört med NMT är väl ändå att du får en telefon som du kan stoppa i fickan?
Nåväl, jag ber om ursäkt om jag var lite rå i mitt förra inlägg. Men vad är det som gör att du låst dig vid att köra just 32 bit? Kanske det är bättre att satsa på något som fungerar bättre för de allra flesta även om 5-10 år i framtiden? Att låsa sig vid en utgången standard kan bli farligt dyrt med de extra utvecklingskostnader som där efter följer. Om du inte har några större krav på programvara som är specifik för Windows så tycker jag att du ska ta dig en seriös titt på Linux. Om du har tid med att skriva och diskutera allt möjligt mellan himmel och jord här på EF som du ändå kanske inte kan göra något åt i slutändan så bör inte tid vara ett problem för dig. Jag och många andra här hjälper dig gärna med dina första steg i Linux världen. Titta på
http://distrowatch.com/ och bestäm dig för någon populär dist, jag rekommenderar Linux mint 64-bit. Det är där mjukvaru-utvecklingen ligger, 32-bits distributioner kan vara ålderstigna och utgångna i Linuxvärlden och praktiskt fungera sämre.