Det bästa vore att hitta en bättre scanning på den sidan av servicemanualen som visar L10-sockeln & co.Platis skrev:Hehe! Cts menade jag, hann ändra innan du postade! Ang hexdisplay; ja det är ju frågan om det är med eller utan drivkrets! Går det mäta sej fram lite till vad det kan vara? Det är ju frågan hur allvarligt fel det är, får först ett pip direkt när jag startat den och ett till efter vad jag antar är självtestet!
OBS att den jag länkade till var bara "första bästa" träff när jag sökte, jag tänkte överlåta till dig att leta vidare.

Steg ett är väl att se vad som händer på serieporten. Det KAN ju vara så att den piper för att uppmärksamma användaren på att handskakningssignalerna säger att vad terminalen är ansluten till inte verkar ha varit suget på att ta emot data på en stund, och att de tangenter som inte piper är trasiga.Platis skrev:Sen blir jag lite osäker om det ska pipa när jag trycker på en fungerande tangent, det ska nog bara "klicka"! Det sitter en elektromagnet under tangentbordet som troligvis sköter detta! Så isåfall är det ju ett "felkodspip" jag får när jag trycker på vissa tangenter(f,g,h,5 m.fl)!