Vad betyder varningslampan?
Re: Vad betyder varningslampan?
Hydraultrycket då?
Nollsöker den fortfarande lite hur som helst, i både + och - riktningen?
Nollsöker den fortfarande lite hur som helst, i både + och - riktningen?
Det står fortfarande 0 på manometrarna! Jag har bara testat två gånger varav båda ville den söka referensen uppåt
Och det är?säter skrev: Nej, det syns på bilden att det är en kolvackumulator.
Är jag inte helt ute och cyklar så löper det en kolv som avskiljning inuti röret med gas på ena sidan och oljan på andra sidan? Rätta mig om jag har fel säter... Sitter bland annat just kolvaccar till lastdämpningen på större hjullastare vet jag... Gasen inuti (åtminstone de med gummiblåsa) har jag för mig är nitrogen/kväve om jag inte missminner mej...MatsN skrev:Och det är?säter skrev: Nej, det syns på bilden att det är en kolvackumulator.
MP16 = 0säter skrev:Kolla vad det står på parameter 16.
Nu märkte jag även att manometrarna på hydraultanken visade 2.5 MPa samt att det hade "försvunnit" ca 3,5 liter hydraulolja.
"MP16 = 0"
Det verkar vara rätt.
Har maskin och styrsystem varit isärkopplade vid flytten?
Går maskinen att jogga?
Eller krävs det referens körning först, för detta ska gå?
Det verkar vara rätt.
Har maskin och styrsystem varit isärkopplade vid flytten?
Går maskinen att jogga?
Eller krävs det referens körning först, för detta ska gå?
Nej maskin och styrsystem har inte varit isärkopplade och nej jag har då inte lyckats jogga maskinen!
Jäkligt mysko.
Du kanske skulle prova att ändra ordningsföljden för axlarna vid referenskörning.
Då ser du om det bara är Z som spökar.
Du kanske skulle prova att ändra ordningsföljden för axlarna vid referenskörning.
Då ser du om det bara är Z som spökar.
Vad jag kan förstå är det parameter 59.
Välj "0", då ska den ta X-Y-Z-4.
Om maskinen nu tar Z-axeln först, borde den vara inställd på något mellan "12" och "17".
Välj "0", då ska den ta X-Y-Z-4.
Om maskinen nu tar Z-axeln först, borde den vara inställd på något mellan "12" och "17".
Det funkade!
X och y hittar den referenserna till. När den skulle söka z nu tyckte jag det såg ut som att de gick upp någon millimeter innan den började gå ganska fort neråt. In på den långa nocken stannar innan gränsläget och säger grovt positioneringsfel C
X och y hittar den referenserna till. När den skulle söka z nu tyckte jag det såg ut som att de gick upp någon millimeter innan den började gå ganska fort neråt. In på den långa nocken stannar innan gränsläget och säger grovt positioneringsfel C
Pröva sänka hastigheten vid referenspunktsökning för Z-axeln (MP10)
Jag provade sänka MP10 till 500. Det såg ut som att den "ramlade" fortare än det var tänkt men den hann aldrig till gränsläget utan skyndade sig upp ca 1 dm igen och bröt för grovt positioneringsfel c. Så jag misstänker att jag kanske har kvar luft i acctanken som ska vara motvikt. Går det att "lufta" dessa på något vis?