Vad kallas detta på engelska

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
ElectricNooB

Re: Vad kallas detta på engelska

Inlägg av ElectricNooB »

Haha hur kunde du veta att jag fått det där ifrån EEV blog! :D Okej! Då skall jag vara mer "open minded" till fine/coarse i fortsättningen! :lol:
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

En annan nackdel, om man väljer två dåliga alternativt två gamla (som oxiderat) är ju att det blir TVÅ felkällor som brusar/knastrar och är svårinställda. Det är dock inget jag märkt hittills på mitt.
Men, på min tongenerator jag köpte begagnad satt det endast en enkelvarvig pot med en tunn fjantig ratt för frekvensinställningen. Det var ett rent helvete att ställa in något med den!
Jag hade då en gammal 5-varvig trådlindad pot med rätt värde (nåja, 5k istället för 4,7k) låg i lådorna, så jag bytte till den och monterade en så stor ratt det fick plats. Helt underbart! 5 varv blev en perfekt avvägning mellan precision och att snabbt kunna ratta in rätt frekvens. Så det rekommenderar jag till framtida byggen. :)
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

Ang att betala skatt eller inte, det är inte du som bestämmer det. Du hade kanske tur en gång, men kanske inte nästa. Ett stort tungt paket som ett labbaggregat missas sällan. Så räkna med att du betalar tullavgift osv på det. Och det varierar på värdet. Så du kan ju ofta räkna med ett par 100 kr, 200-300 kr är inte alls osannolikt! Och betalar du inte får du inte heller paketet. Du kan säga vad du vill till posten och tullen men får de inte cash får du inte heller paketet.

Kanske dämpa attityden också?
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Så är det. Sen verkar det bero på varifrån man köper saker.
Allt jag köpt från dealextreme t.ex har ALLTID fastnat i tullen, hur smått det än varit.
Men inget jag köpt på ebay har fastnat konstigt nog.
rikkitikkitavi

Inlägg av rikkitikkitavi »

Det är för att även Tullverket läser på Efs hemsida :)

Garanterat att post från Dealextreme flaggas i datorsystemet etc. Vissa adresser också. They are watching you....
Shuhia

Inlägg av Shuhia »

Eller bygg en själv!

Föredelar:

+100 erfanhet

Nackdelar:

-179 timmar (beroende på hur smart du är)

-reservdelar (ifall du råkar ta sönder något)
Skriv svar