Jag lånade en och trasslade på mig huvudställning och batterisele. Glömde i uppståndelsen kompassen men "hittade" en påväg från start till startpunkten!!
http://www.mila.se/web/folder.asp?folderID=340
Min DX lampa blev snabbt utlånade till en orienteringspolare som inte varit nöjd med sin tunga lampa med batteri på huvudet och lyrisk över min.
Jag imponerades över bredden på strålen och de mjuka skuggorna, men man vänjer sig snabbt och jag var inte helt övertygad om att jag skulle slå till på slutet av banan. Visst den var bred, men kändes inte som den räckte så mycket längre än min andra lampa.
När jag kommit i mål och dragit av mig lampan, kom min DX lampa tillbaka. Tände bägge och riktade de mot en vägg 10 m bort. DX lampan gjorde en 1m bred punkt, vegan lyste upp hela väggen lika starkt. Då var det inget snack längre. Sen var huvudställning och sele väldigt sköna med!
Så nu blir det garanterat inte något pannlampsbygge på många år... 3600Lumen på helfart i 2.5h ska den klara, och efter det ett antal timmar på svagt ljus för att man ska hitta hem!
BEamshoots!
DX lampa som ska vara ca 1000 lumen (f/2.6 1/8 iso 2000)
Vegan(f/2.6 1/8 iso 1250)