Först två bilder på hur bitarna är tänkta att sitta ihop. Det är 50x50x4 jag använder. Den uppmärksamme ser dessutom två bitar som ligger bredvid, de ska snedkapas och bli strävor på baksidan av stolparna. På framsidan av stolparna är det tänkt att skruva en 120x20 bit aluminium. Övervägde att ha stöd bakom av ett stålrör men det hade tagit mig över den magiska gränsen 6 meter så det får i så fall bli en framtida förbättring. Börjar med de rör som ska vara stöd för linjärlagren i bordet och punktar dem. Kollar alla vinklar med referensvinkelhake och fick justera ett par gånger innan jag var nöjd.
Sedan punktade jag även gavlarna vilka passade i stort sett perfekt. En bild på undersidan där jag borrat upp 13 mm hål för att komma åt att montera linjärlager. Dessutom fyra hål för svetsmutter och maskinfötter. Nästa steg blir att skaffa lite aluminum, dels till ryggen men även 20x3 mm plattstång för att ha under linjärlagren. Tanken är att limma dessa plattstänger för att sedan kunna slipa dem raka och vinkelräta. Det blir ett bra test av tålamodet…

EDIT: Blev visst lite uppochnerbilder, hinner tyvärr inte fixa det just nu. Hoppas med överseende. (Klickar man på bilderna får man dem åt rätt håll, konstigt men har sett fenomenet innan.)
EDIT: Fixat bilderna.