Axeländarna är nersvarvade till 5mm, alternativen där är väl att antingen behålla dom så och modifiera fästena, eller kapa och svarva om ändarna till 8 mm. Kapa ena änden måste jag göra ändå, så det kanske inte är hela världen. Farsan har svarv som räcker till, funderar bara på hur wobbligt det kan bli att spänna upp så tunna/långa prylar. Ni mer erfarna maskinister, går det att spänna upp en 350-400mm lång 10mm stång i svarv utan att det blir svajigt? Tror att de är gjorda i mässing/brons, men jag ska inte svära på det, det ser så ut på färgen.
Har skickat en fråga till säljaren om han kan tänkas sig byte, men vi får väl se. Måste jag pröjsa frakten vet jag inte om det är värt det. Hur hade ni gjort?
Jag lyckades för övrigt linda upp fjädern till ena muttern genom klumpig upppackning. Det tog fan hela på spåret och en bra bit in i skavlan att böja tillbaks, men nu syns det knappt och påverkar inte funktionen. Trevliga muttrar förresten, ställbar förspänning, och stången är belagd med nåt slags lågfriktionsplast.
Har för övrigt nästan fått elektronikpaketet som var ute och seglade. Posten påstår på trackingen att de varit här och ingen var anträffbar, men morsan var här och har inte hört nåt. Hon är iofs lite halvdöv och låg antagligen och sov, så det kan ju stämma delvis