Effektpedal till gitarr (Projekt)

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Perkla

Re: Effektpedal till gitarr (Projekt)

Inlägg av Perkla »

Har tagit fram ett helt nytt koncept.. en lite bättre pedal min "clipping" för symetriskt och asymetriskt ljud, samt lite mer pottar för mer möjligheter att ställa in ljud, denna pedalen är jag helt nöjd med, blev faktiskt skitbra.. ljudet är hur bra som helst.

Bilder...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Måste dock märka upp så okända människor vet vilket reglage som är till vad.. har inte kommit på nåt bra sätt till detta ännu..
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Måste dock märka upp så okända människor vet vilket reglage som är till vad.. har inte kommit på nåt bra sätt till detta ännu..
Gissa varför så många här på forumet har CNC-fräsar? :D
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

Retro DYMO stickers!! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Kan tro att det är guld värt att ha en CNC fräs till den här typen av gravering... haha.. jag har ju en CNC fräs.. fast bara en stomme.. långt från klar.. :(

Då jag kommer att sälja dessa pedaler åxå i liten skala så vill jag att det ska se proffsigt ut åxå.. protoyperna bryr jag mig inte så mycket om då jag själv vet vad knobbarna är till.. :D

Tänkte på vattendekaler och så klarlackar man över allt... fast kanske inte blir så bra det heller.. :S

Vette faan hur man ska göra för bästa resultat.
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Ännu en ny pedal.. samma som ovanstående.. fast med mer gain.. kännetecken för denna modell är två lila knobbar = high gain.. blev ganska coolt.. :D

http://www.youtube.com/watch?v=vg2WzDs- ... ideo_title
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Har nu gjort lite modds till den sistnämnda pedalen.. mer gain och tätare ton... blev ganska bra faktiskt.. :D, satte in ett par extra 1N4148 dioder och en 500k pot på Gain reglaget istället för 100k som den hade från början.. tror inte det går att få ut mer av den, risken blir då att den blir överdistad och börjar låta illa.

http://www.youtube.com/watch?v=jAVgED3w ... ideo_title
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Om du vill skulle jag kunna fixa printad vinyl, med laminering och hårdhäftande adhesiv så kanske dom inte är så retro, men det ser bra ut och sitter bra....
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Nästan ett år senare står nu ännu en ny prototyp färdig, varit en hel del jobb med den och funderingar senaste tiden, Tremolo heter den och låter fantastiskt, har redan innan jag tillverkade den fått ett par beställningar av några jag känner så det är roligt. :D, Har en hel del andra projekt på G åxå.

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Ännu en prototyp som jag byggde idag, en A/B switch, funkar klockrent.

Bild

Bild

Bild

Bild
hafo

Inlägg av hafo »

Beställer du kit från musikding?
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Nej inga kit därifrån, men komponenter i viss utsträckning, jag tillverkar mina kretskort själv och hittar på mina egna mods för att mina pedaler ska få ett så eget sound som möjligt.
hafo

Inlägg av hafo »

Låter spännande. Jag är sugen på nått liknade projekt. Har byggt en fuzzbox därifrån och fick upp suget. Just nu håller jag på att bygga en förstärkare med saker som jag hade i källaren.
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Låter spännande med att bygga stärkare från grejer man redan har.. :D släng upp en projekt tråd så får vi se vad du grejar med för spännande vett jaa :D I grund o botten är ju nästan alla pedaler av samma typ lika i grund och botten.. bara det att varje tillverkare moddar lite för att få det där ljudet dom vill att det ska låta som och det är det som skiljer alla pedaler åt..min svarta pedal med röda vridreglage är i grund och botten mer eller mindre en Marshall Guvnor fast kraftigt moddad med lite andra komponenter och en annan typ av layout på mönsterkortet, detta för att jag vill ha ett eget stuk på mina pedaler, trist att bara kopiera nån annans.. :S
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Var ju tvungen att testa o etsa lite o se vad man kan göra..

Bild
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Allt förrutom den där hiskeliga "dubbel-davidstjärnan" är snyggt. Ett klockrent "brand name" är "scared cat", men dubbel-davidstjärnan ser tyvärr bara för B ut. Skippa den och du är framme!
Skriv svar