3xp7 cykellampa
- ghost_rider
Re: 3xp7 cykellampa
ahh okej.
Tänkte lite knasigt.
Får testa o återkomma! Jag har inte själv gjort drivaren så jag vet inte riktigt hur den funkar.
Tänkte lite knasigt.
Får testa o återkomma! Jag har inte själv gjort drivaren så jag vet inte riktigt hur den funkar.
hej
inte säkert att jag tänkt på allt, så en testkoppling är ju att rekommendera.
ersätt dioden med ett 10W motstånd på 4.7 ohm för säkerhets skull och mät spänning och ström..
så slipper du bränna dioder vid missöden, de är ju inte billiga.
inte säkert att jag tänkt på allt, så en testkoppling är ju att rekommendera.
ersätt dioden med ett 10W motstånd på 4.7 ohm för säkerhets skull och mät spänning och ström..
så slipper du bränna dioder vid missöden, de är ju inte billiga.
- ghost_rider
Tråden bör kanske ligga under projekt?
Fick ifall lite arbetstid i källaren idag. Fick fräst ut lampuhuseto det ser riktigt sjysst ut om jag får säga det själv!
dock kan jag inte bestämma mig angående designen. ska man ha som den första bilden, utan distans mellan de två kylflänsarna? eller med?
Fick ifall lite arbetstid i källaren idag. Fick fräst ut lampuhuseto det ser riktigt sjysst ut om jag får säga det själv!
dock kan jag inte bestämma mig angående designen. ska man ha som den första bilden, utan distans mellan de två kylflänsarna? eller med?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ser jag fel eller är distansen gjord av plexiglas? I så fall lär väl den andra kylflänsen inte göra någon nytta?
- ghost_rider
nä du ser rätt, hann inte göra en till i alu. Så jag fick använda en i plexi för att visa hur jag ville att det skulle se ut 

- ghost_rider
testkörde lampan o jag måste säga att jag är värkligen nöjd med ljuset den ger.
Bjuder på lite bilder ifrån kvällens labb.
Versionen med distans blev först ut för att testas då det är den som är sämst på avkylningen (kanske)
Fick lånat en värmekamera som jag tog lite bilder med för att dokumentera kylflänsarnas avledningsförmåga.
Dock missade jag kablen som man har för att föra över bilderna, så fick ta en bild på kamerans display
Bjuder på lite bilder ifrån kvällens labb.
Versionen med distans blev först ut för att testas då det är den som är sämst på avkylningen (kanske)
Fick lånat en värmekamera som jag tog lite bilder med för att dokumentera kylflänsarnas avledningsförmåga.
Dock missade jag kablen som man har för att föra över bilderna, så fick ta en bild på kamerans display

- ghost_rider
100% av kapaciteten, altsvå vid 2,8A efter 5-6min. Dock är just den bilden tagen en liten stund senare då jag fick fotografera dispalyen istället 

- ghost_rider
Uppdatering:

Prototypfästet är nästan klart
Fräsen går varm 
Prototypfästet är nästan klart
-
Snyggt, men har inte estetiken fått stå tillbaka för funktionen?
T.ex OM undersidan hade gjorts slät/plan istället för den snygga infräsningen så hade man enkelt kunnat montera en standard vanlig kylfläns undertill och då kunnat skippa ribbningen ovantill som jag antar kommer att ge rätt jobbiga skärskador vid en eventuell krasch.
T.ex OM undersidan hade gjorts slät/plan istället för den snygga infräsningen så hade man enkelt kunnat montera en standard vanlig kylfläns undertill och då kunnat skippa ribbningen ovantill som jag antar kommer att ge rätt jobbiga skärskador vid en eventuell krasch.
- ghost_rider
Limpan hur menar du?
Kylflänsarna är ju estetiken och funktion
Tror inte en enkel kylfläns på undersidan hade gett tillräkligt med kylning, sen tyckte jag det blev skitsnyggt med flänsarna runtom.
Ang skärrisken så finns det värre saker att skära sig på vid en crash...
O blueint, jaja, petitesser
dubbelhäftande tejp funkar väl?
Kylflänsarna är ju estetiken och funktion

Tror inte en enkel kylfläns på undersidan hade gett tillräkligt med kylning, sen tyckte jag det blev skitsnyggt med flänsarna runtom.
Ang skärrisken så finns det värre saker att skära sig på vid en crash...
O blueint, jaja, petitesser

Hmm.. stöldskydd.. lim.. EPOXY! 
ghost_rider, Sån där värmekamera är väl ganska dyr?, hur fick du tillgång till en sådan?

ghost_rider, Sån där värmekamera är väl ganska dyr?, hur fick du tillgång till en sådan?
- ghost_rider
Lämnar dock varken cyklen eller lampan olåst eller utan min uppsyn på offentliga ställen, så det är nog inga problem 
Jo en sådan kamera kostar en bra slant ~70-100k
Köpte en för projektet, tänkte att den kunde vara bra att ha....
heh eller inte, jag lånade den av min far.

Jo en sådan kamera kostar en bra slant ~70-100k
Köpte en för projektet, tänkte att den kunde vara bra att ha....
heh eller inte, jag lånade den av min far.