Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Användarvisningsbild
HåkanO
Inlägg: 506
Blev medlem: 25 juli 2006, 18:02:45
Ort: Falun

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av HåkanO »

Köpte den på Ebay och betalade med Paypal. Har bra erfarenheter av det sättet. Har skrivit till dom och frågade om garantin och det svarade de på men nu har jag skrivit och frågat om trackingnummer men inte fått något svar än. Firman verkar ju i alla fall seriös med alla positiva omdömen.

Ja visst är det så. Det är väntan som är bäst med en höjdpunkt när man öppnar paketet. Efter några timmar är allt som vanligt igen om man inte upptäcker något konstigt fel på produkten.

Man blir som sagt inte lyckligare för att man har flera prylar. När en majoritet kommer på det faller hela det här bräckliga ekonomiska systemet ihop. Då tröttnar folk på att köpa :)

Jag är nog ganska nöjd med prylar nu......skulle vara en androidtelefon också då förstås :vissla:

Håkan
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11390
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av Klas-Kenny »

Känner igen mig med det där att väntan är det som är mest speciellt :D

Alltid när man beställt komponenter eller liknande så är väntan nästan olidlig, man blir jätteglad när man öppnar paketet, sen lägger man allt i sortimentskåpet där det sedan blir liggande till man behöver det någon gång i framtiden.

Man förstår nästan att folk kan bli beroende av att köpa saker :roll:
duxducis
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 augusti 2006, 00:30:04
Ort: Älvängen
Kontakt:

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av duxducis »

.. Köpte ett 50Mhz skåp via ebay från Aidetek, tog 8 dar att få hem det till dörren och det hela slutade på 2724kr +300kr (moms+tull).
Användarvisningsbild
HåkanO
Inlägg: 506
Blev medlem: 25 juli 2006, 18:02:45
Ort: Falun

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av HåkanO »

Ja jag väntar fortfarande. Den 6 oktober drogs pengarna från mitt konto. Den första frågan om garantin svarade han på. Men på de två andra mejlen om trackingnummer har jag inte hört någonting. :( Har skickat kopia på kvittot också. :cry:

Väntar väl den här veckan också innan jag vidtar drastiska åtgärder....

Håkan
Graj
Inlägg: 100
Blev medlem: 28 december 2006, 20:50:03
Ort: Linköping

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av Graj »

Är det jag som är blind eller är DX billigare än Aidetech_us på ebay på Rigol DS1052E? Är ändå Aidetech_us att föredra framför DX?
bearing
Inlägg: 11339
Blev medlem: 2 mars 2006, 01:01:45
Ort: Ängelholm

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av bearing »

DX har lägre pris, men den är slutsåld på DX.
Användarvisningsbild
HåkanO
Inlägg: 506
Blev medlem: 25 juli 2006, 18:02:45
Ort: Falun

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av HåkanO »

Aidetech_us har också en tydlig garanti som står på sidan. 3 års USA garanti. Du betalar frakten dit och de betalar frakten tillbaka till dig. Hos DX har jag svårt att hitta något om garanti. Fast det finns kanske där.

Å andra sidan. Om man inte får sitt oscilloskop från Aidetech_us så är kanske DX ändå att föredra. :roll:

Håkan
jfri
Inlägg: 174
Blev medlem: 1 februari 2010, 21:41:20

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av jfri »

duxducis skrev:.. Köpte ett 50Mhz skåp via ebay från Aidetek, tog 8 dar att få hem det till dörren och det hela slutade på 2724kr +300kr (moms+tull).
När gjorde du detta köp? Hur kunde moms+tull bli 300 kr? Borde det inte bli 2724*1.25 + tull?
jfri
Inlägg: 174
Blev medlem: 1 februari 2010, 21:41:20

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av jfri »

HåkanO skrev:Ja jag väntar fortfarande. Den 6 oktober drogs pengarna från mitt konto. Den första frågan om garantin svarade han på. Men på de två andra mejlen om trackingnummer har jag inte hört någonting. :( Har skickat kopia på kvittot också. :cry:

Väntar väl den här veckan också innan jag vidtar drastiska åtgärder....

Håkan
Kan du inte ringa dom?
Användarvisningsbild
HåkanO
Inlägg: 506
Blev medlem: 25 juli 2006, 18:02:45
Ort: Falun

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av HåkanO »

Såg just när jag loggade in på E-bay att det stod leveranstid 18-22 oktober. Fast trackingnummer skulle jag förstås ha. Ringa dom! Jag och mina 8 bröder som tycker om motorcyklar åker förstås över och pratar allvar med dom :D

Ja får jag inte något livstecken denna vecka så blir det väl att ringa.....

Håkan
Användarvisningsbild
Zajber
Inlägg: 449
Blev medlem: 19 oktober 2009, 22:07:16
Skype: Andreas.fridh85
Ort: Rödön
Kontakt:

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av Zajber »

Det låter ju inte så bra det där HåkanO, det kan inte vara så att dom är slut i lagret då?
Det är mycket märkligt att dom inte svara, dom svarade väldigt snabbt på mina frågor. Du får fortsätta försöka få mailkontakt.
Jag vet att ibland så kan det bli strul med tracking-nummer från USA så paketet inte går att spåra bitvis men det kommer ändå fram till slut.
Men du borde absolut få numret och kolla själv vad som händer.

Det vore mycket tråkigt om du skulle blivit lurad och jag har tipsat om detta ställe. :(
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av v-g »

Även jag har handlat från dessa och rekommenderat dem. Har du skickat meddelande på Ebay? Om du gjort det och inte fått svar inom 2-3 dagar så öppna ett case så brukar det ta fyr!

För mig gick det på mindre än en vecka vad jag minns och den goda väntan varade väldigt kort :vissla:
Användarvisningsbild
HåkanO
Inlägg: 506
Blev medlem: 25 juli 2006, 18:02:45
Ort: Falun

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av HåkanO »

Inte behöver du tänka så Zajber. Över 3000 personer till har gett dem ett positivt omdöme. Ska jag bli den första som ger ett negativt kanske. Fast man har ju garantin att tänka på också :roll:
Och lurad har jag väl inte blivit. Jag väntar till den 22 som det stod på E-bay. Sen har ju Både E-bay och Paypal försäkringar som tar upp ärendet och betalar tillbaka pengarna om problem skulle uppstå. Har väl ramlat mellan stolarna. Ändå har jag inte försökt sitta på två stolar samtidigt :)

Håller er informerad om fortsättningen....

Håkan
duxducis
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 augusti 2006, 00:30:04
Ort: Älvängen
Kontakt:

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av duxducis »

beställde det den 9:e oktober och det kom 8 dar senare..
aidetek skrev att värdet var 80$ på paketet, utan att jag sagt något om det, sen räknade DHL tull+moms på den summan..
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43205
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Frågor om Rigol DS1052E digitaloscilloskop

Inlägg av sodjan »

> Jag väntar till den 22 som det stod på E-bay....

Exakt *var* stog det det ? Länk ?

Det som säljaren uppger på eBay är alldels säkert *deras* leverantid.
Inte leveranstiden hem till din dörr, den anger de så gott som aldrig...

Det betyder också att du naturligstvis inte kan få något trackingnummer
*innan* de faktiskt har skickat prylen...
Skriv svar