Styra lampor mm med iPhone, iPad och iPod touch

Berätta om dina pågående projekt.
crippa

Re: Styra lampor mm med iPhone, iPad och iPod touch

Inlägg av crippa »

Jag är också intresserad av ett kit :)
Ziq

Inlägg av Ziq »

Det här låter ju riktigt fint!
Har tittat en del på itach inför min kommande setup men det här låter ju faktiskt mycket roligare!
Visst är det trevligt att kunna styra allt via mobilen, men eftersom den tillsammans med mig ibland är ute och vandrar så vore det trevligt om man hade något som alltid låg hemma och var lite mer strömsnålt (läs gammal hederlig multifjärr, typ harmony one) och vad jag vart lite besviken på itach där va att den inte kan vidarebefordra ir-signaler, men det torde inte va något problem att implementera här.

Jag är absolut intresserad av ett kit!

Jag är dessvärre ingen ägare av en iphone utan kör android och där saknas ju program liknande iRule, men det är väl bara en tidsfråga innan det kommer.. (I värsta fall så får jag skriva ihop nåt själv)
Sandbacka

Inlägg av Sandbacka »

Jag är också intresserad
svanted

Inlägg av svanted »

har gjort en liknande applikation för att styra en reläbox med 96 reläer men då via WiFi....
applikationen i iPodden är hårdkodad mha xCode och den ansluter trådlöst till en macmini som i sin tur styr relälådan via USB.
om intresse finns kan jag beskriva mera...
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

svanted : beskriv gärna mer tom i egen projtråd med massa bilder och diagram ...
Skriv svar