"snabbkontakt" direkt på PCB
Re: "snabbkontakt" direkt på PCB
paddarna är ju ofta förtennade, och efter några veckor oxiderar de och blir sämre. Klart att en spetsig pinne lyckas bättre än en trubbig att ta sig igenom. "kronan" kanske är bäst med flera spetsar. kanske man ska beställa guldpläterade paddar? Fast det är väl lite överkurs, tycker jag.
Jajaja, ja det förstås.. Men jag tänkte nog på guldplätterat, då behöver man ju inte oroa sig så mycket plus att de "runda" topparna får mer kontakt 
Man får vara försiktig med de vassa bara så de inte går in för mycket i målkortet

Man får vara försiktig med de vassa bara så de inte går in för mycket i målkortet

det beror väl på hur många kilo man trycker på med... jag ska vara försiktig och inte använda mer än min egen kroppsvikt på en 2 meter lång hävarm... blir nog inga märken. 

fjädrarna i stiften är ganska svaga, behövs inte så mycket kraft per stift för att det ska bli bra kontakt... kan dock bli oväntat stora krafter vid fastsättningspunkterna om man har många stift då de trycker på en del tillsammans, men i detta fallet rörde det sig om 6st stift och då blir det inte några stora krafter av det..