DIY Fogbuster
Re: DIY Fogbuster
Borde räcka med ett plant säte och där nålens kona tätar i hålet. Så fungerar dom flesta nål ventiler till modell motorer. Bränsle mängden på mina Amal förgasare regleras av nålens kona när trottlarna höjes.
/Martin
/Martin
Jo egentligen, men lätt att anliggningsytan deformeras + att den blir ganska känslig lixom. Och lite annat flöde, inte lika "mjukt" Men nog skulle det duga för dessa tillämpningar.
Riktigt snyggt gjort.
Jag har en kommersiellt likadan produkt installerad i maskinen
och ratar(hatar) skiten.
Vitsen är att ha kylning igenom spindeln då kan det funka.
Utvändigt duger den till knappt någonting.
Jag har en kommersiellt likadan produkt installerad i maskinen
och ratar(hatar) skiten.
Vitsen är att ha kylning igenom spindeln då kan det funka.
Utvändigt duger den till knappt någonting.
Du har en Fogbuster alltså? Så den funkar dåligt? Tråkigt att höra, trodde dem skulle vara bra.
Mvh Love
Mvh Love
sledneck: Missförstår jag ditt inlägg om jag tolkar det som att du försöker kyla spindeln med fogbustern? En fogbuster är väl tänkt att kyla skäret och inte själva spindeln, att kyla spindeln med vätska lär ju inte kyla skäret särskilt effektivt 

som jag förstår det så igenom spindlen är att på riktiga maskiner så är många verktyg gjorda för att få kylvätska genom spindlen, jobbigt men bra
exempelvis så för borr så kan man ha lågt flöde men högt tryck, 10-200 bar och motoreffekter på kylvätskepumpen på 5-10kw
exempelvis så för borr så kan man ha lågt flöde men högt tryck, 10-200 bar och motoreffekter på kylvätskepumpen på 5-10kw

Lite arkeologi här då jag letade info och det här poppade upp. Vad är det för kylmedel man har i en mist cooler? Känns som bra mycket mindre slabb än med konventionell kylning.