Visst får du plocka ihop ett åt mej victor_passe om du vill. Tack till orvar-e som vissat intresse, även ni andra såklart.
Men då är vi med på att det inte skall kunna gå att växla lägre än 1:a och ej högre än 4:e.
Inget överslag från 4 till 1:a eller tvärt om.
Jag litar på elektronik i övrigt och tror mer på att jag själv skulle kunna växla fel än att boxen skulle få fnatt.
Så länge boxen får sin styrström så litar jag på att det funkar.
När det gäller fördröjning mellan att kunna lägga i växlarna så skulle 0,4s passa fint om det inte är förmkt besvär.
Lådan är ganske enkelt uppbyggd i sig mekaniskt, en automatlåda med 5 växlar och back.
När bilens motor startar slår ett relä över och ge "Shift Boxen" ström och första växlen hamnar automatiskt i oavset om backen är aktiv eller ej. Boxen Jordar under denna tid både Magnet A och B.
När sedan växel två väljs med ett snabbt paddeltryck släcks jordkontakten med Magnet A och B förbli sluten krets osv beroende på vilken växel som väljs.
Nu sitter det två lysdioder Blå för Ner och Grön För upp som blinkar till för att vissa att någon paddel har varit aktiv.
Hinner inte med att läsa så mkt information när jag kör så, vartal, motortemp och oljetryck får störst uppmärksamhet.