Kolla här:
http://www.arduino.cc/playground/Main/CoffeeTronics (finns lite mer som du söker runt på PID, espressor osv)
Billigt, enkelt och välfungerande.
Har i flera månader varit på väg att PID reglera min Silvia men det har inte blivit av än. Det vore ju hur som helst väldigt skönt att slippa de stora temperatursvängningarna.
Espressomaskin - PID regulator
Re: Espressomaskin - PID regulator
Om du inte vill bygga själv så är det särklassigt enklaste att köpa kitet från Auber Instruments. PF013 har en generisk Auber-PID i sin Silvia (alltså inte den som finns i kitet), jag själv har en likadan för att styra ångkokaren på min Dalla Corte Mini...jonnorberg skrev:Hur går de, hur går de, hur går de?
Min Sivlia står och väntar på att bli moddad.
Har inte tiden eller kunskapen att programmera själv så jag letar runt efter ideér och halvfärdiga projekt.
tängte på plaseringen av allt går det inte att baka in i hela kaffemaskinen
Säkert, men då måste du karva i rostfritt och det är inte kul...
Jag har monterat min Auber-PID internt. Men det blir lite väl varmt... En gång när jag glömde maskinen på i ångläge en kvart eller så så slutade PIDen fungera, men den återhämtade sig. Men livsländen blir nog lite sådär.
Anledningen till mässingsplåten (fräst i Lillasyster!) är att hålen som håller fast logoplåten (som jag tagit bort) sitter så brett att PIDen inte täcker dem. Jag klarlackade plåten, och den är fortfarande blank och snygg efter nästan två år.
Anledningen till mässingsplåten (fräst i Lillasyster!) är att hålen som håller fast logoplåten (som jag tagit bort) sitter så brett att PIDen inte täcker dem. Jag klarlackade plåten, och den är fortfarande blank och snygg efter nästan två år.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det går ju alltid att bygga in allt, utan någon display/kontrollenhet nånstans, så tänker åtminstone jag göra.