Tjopp, efter 2veckor jäsning och två veckor på flaska är det nu drickklart.
Torrhumlade i sekundärjäsningen (lägger i humlekottar i jäshinken, i normala fall kokar man ju humlen innan jäsning)
Detta resulterade tyvärr i att det finns en del humlepartiklar med i flaskorna, men doften av humle är underbar.. jag kommer torrhumla mycket mer i framtiden, men då får humlen ligga i en påse med sänke.
Detta var en riktigt bra öl om jag får säga det själv, det receptet kommer säkert återanvändas, fast med ytterligare lite humle i slutet av koket vore gott.
Men för att det inte ska bli helt offtopic så kan jag ju säga att jag beställt nya delar för att bygga en ny timer enligt det vi har skrivit på slutet av den här tråden..
Sen kommer jag bygga en liknande timer fast för mycket kortare intervaller och se om det går ha den för att ultraljudstvätta spridare till bilen.
(Alltså att spridaren ligger i ett ultraljudsbad med lämpligt lösningsmedel, lösningsmedlet cirkuleras genom spridaren med en bensinpump och timern slår spridaren av/på med kanske 10hz under tiden för att rensa ordentligt)