Jag kan inte se några knappar alls på det, det skulle vara bra att ha eftersom jag tänkte ha tre manöverbrytare på pulpeten för manuellkörningen, men får komma på nån lösning där
Har kommit över en motor jag funderar på att ha som spindelmotor men undrar bara om den skulle passa.
En 24VDC 3,6A 1750rpm
En fundering jag har är om man skulle behöva växla upp den 1:4 och sen försöka styra hastigheten med nån typ av kontroll exempelvis denna http://www.electrokit.se/download/k67.pdf
Eller finns det bättre alternativ?
Den där motorn tror jag blir alldeles för klen. I princip 75 W, räcker bara till kretskortsfräsning/frigolit. Styrningen du länkar till går inte att backa motorn med, lite tråkigt även om det sällan behövs. Av någon anledning tror jag även att dennes livslängd blir begränsad.
Okej då får jag kika efter nåt annat, jag tyckte bara den verkade stark när jag provkörde den.
Den kommer kanske till användning för nåt annat istället
Nu till slut är jag klar med ramen och nu ska den kläs in med plåt, eventuellt kanske dom blir färdigklippta i morgon, grå/vit färdigmålad skrovlig yta.
Plexiglashuven ska med tillverkas.
Maskinbelysningen som ligger på maskinen ska upp idag, håller på med fästen till den.
Det går sakta men säkert
min gissning är att den vöersta liggande profilen över elskåpet, som jag gissar är din framsida, kommer vara ivägen vid fastspänning av material och kanske även vid verktygsbyten. bara en tanke
Jo men profilen får jag nog kapa ändå en bit kan ju ändå sätta en vikbar lucka, men lampan får jag slopa.
Edit: Mätte lite nu och jag kommer kapa en bit på profilen, ca:600mm. då får jag 100mm på vänstra sidan och 200mm kvar på högra sidan, då får jag ändå plats för manöverpulpeten.
Kan du ersätta den med en smidig lucka istället så kommer du slippa mycket spånsprut. Nu har jag förvisso en kass damsugare, men kör jag med en 16 mm fräs i ex ek, så står det en fin kvast med spån rätt ut när man kör i +Y.
Du kanske kan dela upp den till två halvor och ha en "dubbeldörr", kräver mindre yta att öppna på.