Bumpar tråden lite, hur gick det med papperet?
Funkade det bra?
Billig ritfilm *Drafting paper*
Re: Billig ritfilm *Drafting paper*
Niklas-k: Schoellershammer är bra kvalitet, bara de fungerar till din skrivare (laser kräver ju värmetåligt pappar). Jag har använt äldre varianter av deras tranparenta ritblad NR 203 GLAMA 60/65 gram i min skrivare innan med gott resultat. Men av nån anledning tar min skrivare inte dessa papper längre - dom fastnar och skrynklas. De verkar vara för tunna.
Johanb: Kommer antaglligen att testa inom några dagar.
EDIT: skrev ut idag, blev ganska OK, inga flammiga ojämnheter som på den blanka plastfilmen jag försökte med innan. Ska kanske etsa i morgon (onsdag)
Johanb: Kommer antaglligen att testa inom några dagar.
EDIT: skrev ut idag, blev ganska OK, inga flammiga ojämnheter som på den blanka plastfilmen jag försökte med innan. Ska kanske etsa i morgon (onsdag)
Senast redigerad av jesse 23 september 2009, 00:00:46, redigerad totalt 1 gång.
- Gildebrand
jesse: Det låter bra för jag har beställt 250 st 72 gr. Jag har en nyligen inköpt Canon bläckstråle så det återstår att hoppas den matar pappret bra.
Jag har testat att skriva ut 2st 100x160 mm kort med minsta tjocklek/avstånd ledare: 0.25 mm
Det blev bra resultat, och etsningen gick bra för det kortet där jag använde färskt laminat. Det andra kortet försökte jag etsa 3 gånger men laminaten var nog gamla. Ska göra om det med färska laminat i nästa vecka.
Det blev bra resultat, och etsningen gick bra för det kortet där jag använde färskt laminat. Det andra kortet försökte jag etsa 3 gånger men laminaten var nog gamla. Ska göra om det med färska laminat i nästa vecka.