okej det hade varit coolt men vart ska jag koppla in den har bara 2 uttag__a skrev:Stiligt! Det är bara bra att de är små, då får du ju plats med en 6"9:a neranför![]()
StereoPortfölj
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Förlåt jag har tagit för stora bilder bara högerklicka och visa bild så ser ni den, denna har jag tagit ner till 700 pixlar i bredd men vill ej funka !!
Bild på insidan:
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/insidan-47.JPG
ända som fattas är nu Usb laddaren ( lödda itu den första(obs)) och en hel förstäkare sen är den klar bara lite putsning
-----
Ladda-upp.com verkar kräva att uppladdaren har valt "Aktivera direktlänkning".
Men om ni klistrar in adressen i ett webläsar-fönster så fungerar det.
//Jimmy
-----
Bild på insidan:
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/insidan-47.JPG
ända som fattas är nu Usb laddaren ( lödda itu den första(obs)) och en hel förstäkare sen är den klar bara lite putsning
-----
Ladda-upp.com verkar kräva att uppladdaren har valt "Aktivera direktlänkning".
Men om ni klistrar in adressen i ett webläsar-fönster så fungerar det.
//Jimmy
-----
Senast redigerad av Zatrec 16 augusti 2008, 23:02:51, redigerad totalt 2 gånger.
- Electricguy
Inser att jag måste ladda upp bilder på mitt och brorsans förra stereo och vårat pågående projekt...
Vi kör en lite annan lösning, dvs 8" respektive 10" PA-element med väl uträknade basreflexlådor, NiMh-accar på ~170Wh kopplade så att så fort man sätter in nätström så börjar dom laddas och stereon går över till att drivas på nätagg, klass D-förstärkare osv, vår nyare håller vi även på att bygga aktivt delningsfilter till och har en cnc-fräst kontrolpanel och ska förhoppningsvis hamna på en LK70 ryggsäcksram...
Vi kör en lite annan lösning, dvs 8" respektive 10" PA-element med väl uträknade basreflexlådor, NiMh-accar på ~170Wh kopplade så att så fort man sätter in nätström så börjar dom laddas och stereon går över till att drivas på nätagg, klass D-förstärkare osv, vår nyare håller vi även på att bygga aktivt delningsfilter till och har en cnc-fräst kontrolpanel och ska förhoppningsvis hamna på en LK70 ryggsäcksram...

- Electricguy
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Meduza: Låter som förra årets Phös på E-sektionen!
Fast med de hade ett par 8or istället.
Kan tyvärr inte fixa bilder då fotoarkivet är nere.
För de som inte ser Zatrecs bild så är de bara att högerklicka "kopiera länk" och sedan klistra in i ett nytt fönster.
Zatrec: Du skulle ju kunna ha mycket större högtalare, då få du högre verkningsgrad på elementen.
Fast med de hade ett par 8or istället.
Kan tyvärr inte fixa bilder då fotoarkivet är nere.
För de som inte ser Zatrecs bild så är de bara att högerklicka "kopiera länk" och sedan klistra in i ett nytt fönster.
Zatrec: Du skulle ju kunna ha mycket större högtalare, då få du högre verkningsgrad på elementen.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- Electricguy
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- Electricguy
- Electricguy
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Men kolla, nu har jag äntligen fått tummen ur och kollat igenom min stärkare...
Min ena AMP9a vägrade helt plötsligt spela och signalerade Overload...
Tröttnade och byggde min andra, även denna vägrade spela...
Sen fick detta ligga på is nån månad innan jag idag satte mig ner och stirrade på dem.
Två kanaler på bägge var "döda", dvs de gjorde väldigt lite ljud.
Vi satt och kollade efter dåliga lödningar, sen påpekar Mullemeck (som sitter och hjälper mig) att denhär spolen sitter inte fast... Så vi kollar och ser att även om en del spolar är lödda så är de inte alltid det fäste... Så efter jag lött om alla spolar så funkade båda förstärkarna =)
Så nu är jag glad!
Min ena AMP9a vägrade helt plötsligt spela och signalerade Overload...
Tröttnade och byggde min andra, även denna vägrade spela...
Sen fick detta ligga på is nån månad innan jag idag satte mig ner och stirrade på dem.
Två kanaler på bägge var "döda", dvs de gjorde väldigt lite ljud.
Vi satt och kollade efter dåliga lödningar, sen påpekar Mullemeck (som sitter och hjälper mig) att denhär spolen sitter inte fast... Så vi kollar och ser att även om en del spolar är lödda så är de inte alltid det fäste... Så efter jag lött om alla spolar så funkade båda förstärkarna =)
Så nu är jag glad!