Så sent som igår och idag satt jag och pulade med MPLAB, och försökte göra lite olika testprogram som jag hittade på olika hemsidor och manualer. Eftersom jag inte riktigt förstod hur själva fil-strukturen fungerade i C, med header-filer och source-filer osv, så var det inte förrän idag som jag fick testprogrammet för C att fungera.
Nu har jag dock två olika "grunder" till PICF452, en för Assembler och en för C. (Med grund menar jag typ ett program som blinkar en lampa och som fungerar att kompilera, så jag i alla fall har någonting att bygga vidare ifrån.)
Eftersom jag inte har börjat lära mig någon direkt kod ännu så kan jag precis lika lite C som Assembler, och jag har börjat tvivla på att C är det lättaste att börja med som nybörjare. Vilket språk tycker ni att jag ska välja? Båda språken är precis lika främmande, och jag har ungefär 1,5 vecka ledigt från skolan och efter det ska i princip projektet vara färdigt. Kommer förmodligen inte bli färdig i tid, men jag nöjer mig med att komma så långt jag hinner, jag har i alla fall hittils arbetat ihop ungefär 50 timmar.
Hjälp mig välja språk nu så jag kan klara det här!