De har lite lägre antal dödsfall än oss per capita, men det är nere på så små siffror att man knappt kan jämföra.
I Sverige har vi ca 2-3 dödsfall per år pga elektricitet, i England är det ca 9-10 men de är ju också 6 ggr fler.
De har lite lägre antal dödsfall än oss per capita, men det är nere på så små siffror att man knappt kan jämföra.
Ja nu är det svårt att se vad det står osv, men NC (95-96 antagligen) kopplar du i serier med signalen till spolen. Överlastrelän bryter inte faserna utan har bara signalkontakter för indikering av överlast, och i kombination med kontaktor bryter man faserna till lasten.DennisCA skrev: ↑28 juli 2025, 06:08:07 Hmmm nu var det ett tag sen, men jag tyckte det var inkopplat på samma vis då jag öppnade kontaktorn så jag tänkte skyddet har en intern brytare så jag bara körde på.
Jag måste försöka googla på skyddet nog.... men om det funkar som du säger, gissar jag det är NC över signalkontakterna och de öppnar om det slår ut, så tanken är då man ska koppla det i serie med kontaktorns spole.