Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Vad kan det vara för fel när perimeters på första lagret inte vill fästa ordentligt utan mycket av plasten åker med munstycket istället? Infill på första lagret funkar klockrent. Har försökt köra saktare men tycker inte det är någon jätteskillnad direkt.
* använd brim
* Fel avstånd
* fel temp
* för lite fäste
* för mycket extrusion
* rengöra utsidan av munstycket
* prova annan plast
* Fel avstånd
* fel temp
* för lite fäste
* för mycket extrusion
* rengöra utsidan av munstycket
* prova annan plast
Tack för tipsen.
Testade printa infill före perimeter och då gick det bättre.
Två ABS-utskrifter doppade ett par gånger i aceton:

bra tips det ska jag provadbostream skrev:Tack för tipsen.
EDIt: Glömde säga att påskprylarna ser proffsiga ut ju.
Går det att ställa in i Repetier Host/Slic3r att man vill pausa utskriften efter t.ex. lager X så man kan byta färg på plasten? Vore ju bra så att man slapp sitta och försöka pausa manuellt i precis rätt tid.
Vill minnas att man kan skriva @pause (står exakt vad man ska skriva i rutan som poppar upp när man trycker på pause) eller något sånt i gkoden för att pausa. Sen är det ju bara att hitta rätt lager i koden.
Hittade denna lösning på frågan. Använda @Pause som tidigare nämnts, men tillsammans med detta tricket http://help.printrbot.com/Answers/View/ ... answer3794kan det ju fungera bra. Ska testa detta vid tillfälle.
Appropå elektronik. Var på elektrokingmarknaden i shanghai idag. Vilka stegmotorer och kulskruvar. Man skulle ha extra bagage hem.
Borde finnas stora väskor att köpa. Räcker inte dom kan man ta pressening och silvertejp 

Sjukt nöjd men min nya E3Dv6 hotend!
Rejält mycket bättre utskrifter nu med denna mot för innan.
Har fortfarande lite, lite z-vobbel kvar trots kulskruv, nytt motorfäste och flexkoppling dock : /
Rejält mycket bättre utskrifter nu med denna mot för innan.
Har fortfarande lite, lite z-vobbel kvar trots kulskruv, nytt motorfäste och flexkoppling dock : /
Virror: Känns betryggande, jag la en order på en E3Dv6 i förrgår =) (Nu kör jag ju Kossel, men det är nog av mindre betydelse för hotenden)
Jag har kört med E3D-v6 på min Kossel från dag ett och är grymt nöjd med den.
Beställer nog snart en Lite6 också, så jag kan börja experimentera med dual extrusion
Beställer nog snart en Lite6 också, så jag kan börja experimentera med dual extrusion