ralvejd skrev:Då vart man nästan klar
Fick skava bort lite material på rörvinkel samt mässingsblocket för att kunna skruva in rörvinkel.
Fick skava bort lite glasfiber för att kunna lirka på tanken.
Tanken och överfallet på plats. Fick skava bort ännu mer glasfiber för att kunna gänga på locket. Blev en stump cykelslang i överfallet, på så vis hoppas jag slippa att överfallet spricker. Här sket det sig på målsnöret, jag fick inte med mig något pozidrive bits så skruvarna fick dras in med Philips bits, en kombination av klantighet, trångt, fel verktyg och för litet hål gjorde att jag aldrig orkade dra skruvarna i bott. Nya skruv och rätt bits ska med i morgon, då ska jag även fylla på lite mer olja i systemet och förhoppningsvis åka en tur.
Snyggt och väldigt seriöst, kanske lite väl seriöst!? En vanlig dödlig hade nog köpt en reservoar till bromsvätska eller liknande! För den behöver väl inte tåla tryck?
Behållaren hade väl suttit alldeles utmärkt utan hållare? Trodde du skulle köra slang i mellan!
Känner igen problemet, har samma pump på en marieholms catalina m22 och den svettas olja hela tiden men har trott att de beror på att man skuttar lite i vågor och då skvimpar de över. Blir ju väldigt stor fläck av en droppe varm olja!