Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Jag har visserligen bara 0,4 till min E3Dv6, men ändå behövde jag sänka farten på "filament-fläkten" för att det inte skulle fastna.
Så det blev för kallt helt enkelt? Antar att du menar fläkten till e3d flänsen?
Nej, faktiskt inte. Den går för fullt, däremot fläkten som kyler filamentet måste jag ha på lägre varvtal än med orginalhotenden.
Någon som kan tipsa var man kan få tag på en behållare likt den som används i filmen nedan för att förånga aceton i? Antar att en glasburk inte fungerar lika bra.
Det här problemet med en "söm" som uppstår där skrivaren startar/stannar på varje lager måste väl gå att åtgärda i slicer programmet.
Använder slic3er..
Sen tänkte jag införskaffa K8204 och undrar om det är någon här som gjort det och om det blev bättre?
Använder slic3er..
Sen tänkte jag införskaffa K8204 och undrar om det är någon här som gjort det och om det blev bättre?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Reebok66,
Jag köpte kulskruven som rekommenderats här i tråden och på wiki:n, tycker det blev en stor förbättring.
http://www.ebay.com/itm/290947445565
Angående sömmen så skulle jag också vilja få en förbättring på det, vad använder du för inställning för "seem position"?
Jag köpte kulskruven som rekommenderats här i tråden och på wiki:n, tycker det blev en stor förbättring.
Angående sömmen så skulle jag också vilja få en förbättring på det, vad använder du för inställning för "seem position"?
Det finns minst en bra metod att gömma sömmen på, synd bara att det är patentskyddat av Stratasys vilket hindrar alla slicers från att implementera det... :/
det borde gå att trycka koden på en t-shirt och sälja den 

Tack..ja den har jag också läst om "Drh" var tidig med att skaffa den skruven.dbostream skrev:Reebok66,
Tänkte bara att wellemans egen skulle vara lättare för en novis som jag.
På seem position har jag "aligned" he he visste inte ens att det fanns en sån.
Ska testa samma flaska med en annan inställning.
Reebok66
T.o.m. jag lyckades få dit kulskruven så det är inge svårt.
Om du ändrar till t.ex. random på "seam position" så får du inte en tydlig söm, däremot brukar jag få små blobbar där den har börjat varje lager men det kanske beror på att den trycker ut lite textra plast efter en retract.
T.o.m. jag lyckades få dit kulskruven så det är inge svårt.
Om du ändrar till t.ex. random på "seam position" så får du inte en tydlig söm, däremot brukar jag få små blobbar där den har börjat varje lager men det kanske beror på att den trycker ut lite textra plast efter en retract.
även om de är gratis?Meduza skrev:Det finns minst en bra metod att gömma sömmen på, synd bara att det är patentskyddat av Stratasys vilket hindrar alla slicers från att implementera det... :/
Gratis har väl inget med saken att göra? Patentskydd gäller väl alltid?
Här kan ni läsa patentet i fråga: https://www.google.com/patents/US20130095303
Sammanfattningen är löjligt generell:
Sammanfattningen är löjligt generell:
A three-dimensional model built with an extrusion-based digital manufacturing system, and having a perimeter based on a contour tool path that defines an interior region of a layer of the three-dimensional model, where at least one of a start point and a stop point of the contour tool path is located within the interior region of the layer.
tänkte på ensamt nyttjande, jag får lägga till det i min egen kod men kanske inte dela den med ngn?....Virror skrev:Gratis har väl inget med saken att göra? Patentskydd gäller väl alltid?
Det skulle ju funka då ingen kan få reda på det : )