Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Funderar på en ny hotend så jag kan byta till lite olika storlekar på munstycket, vad är det som rekommenderas just nu?
Några erfarenheter i skillnad på hållfasthet om man går upp i storlek till säg tex 1mm och även något större lagertjocklek än "standard"? Tänker mest på bonding strength här?
Några erfarenheter i skillnad på hållfasthet om man går upp i storlek till säg tex 1mm och även något större lagertjocklek än "standard"? Tänker mest på bonding strength här?
Misstänkte att det skulle vara svaret, men kände att det var bäst att fråga ändå ; )
3mm eller 1.75mm, vad är det som verkar bli mest standard?
Edit: Någon som testat deras Volcano hotend? Verkar väldigt intressant då jag printar mest större detaljer.
3mm eller 1.75mm, vad är det som verkar bli mest standard?
Edit: Någon som testat deras Volcano hotend? Verkar väldigt intressant då jag printar mest större detaljer.
Om du kommer inte byta extruder då ska du köra med 3mm, då är det bara plug and pray 
Har inte testat Volcano, men har skrivit ut ganska mycket med deras V5 + 0.8 nozzle på K8200
Här har du brå review av Volcano -

Har inte testat Volcano, men har skrivit ut ganska mycket med deras V5 + 0.8 nozzle på K8200
Här har du brå review av Volcano -
Hoppsan, jag råkade beställa en E3D V6 3mm, vill också kunna byta storlek på munstycket 

Du behöver inte byta hotend kolla här: https://store.open-electronics.org/inde ... ies&page=2Virror skrev:Funderar på en ny hotend så jag kan byta till lite olika storlekar på munstycket, vad är det som rekommenderas just nu?
Flåt att jag förstörde din chans att köpa en annan hotend

Inga chanser förstörda då jag redan beställt en : p
Då jag printar mest större detaljer så passar nog Vulcan mycket bra då man kna trycka ut mer än 4x så mycket plast : )
När man har prints som är 30h+ så är det sjukt värt : D
Då jag printar mest större detaljer så passar nog Vulcan mycket bra då man kna trycka ut mer än 4x så mycket plast : )
När man har prints som är 30h+ så är det sjukt värt : D
Kort som kort är intressant, men jag är mer intresserad för mjukvaran här eftersom de använder Linux på kortet, det betyder att de borde ha skrivit om hela Marlin/Repetier, finns ingen lista vad stöds av mjukvaran, vilka G kommander är implementerat, osv.
Den har potential men hårdvara utan mjukvara betyder inte mycket.
Den har potential men hårdvara utan mjukvara betyder inte mycket.
Håller med absolut, har inte heller sett någon info om mjukvaran vilket jag tycket är märkligt : /
Hur är den jämfört med Smoothie Firmware(Smoothieboard)?