Tillverka ett kretskort - Ferric Chloride ?
Re: Tillverka ett kretskort - Ferric Chloride ?
Jag ska testa att borra med pelarborrmaskinen när den kommer, har ju beställt borrar speciellt för mönsterkort åxå, en 0,8mm och en 1mm, tror högsta varv på den jag beställt är 2620 eller nåt sånt.
Nu exponerar jag igen... jag har tänkt se om jag kan få till ett hyffsat bra mönsterkort även fast jag kör med dubbla lager OH...
- Klas-Kenny
Jag kör alltid dubbla lager OH, med bläckstråle, fungerar kanon 

Tycker du bläckstrålen täcker bättre än laser ? tror att OH för bläckstrålen har en aningen mattare yta åxå för att färgen ska fastna bättre va ?
- Klas-Kenny
Inte en aning om den täcker bättre - Har inte provat med laser. Men ja, OH'n för bläck har en sida som är lite mattare som färgen fäster på. 

Jag förstår, jag har bara kört med laser än så länge, har tänkt testa med bläckstråle åxå, men om du skriver ut på ett papper..täcker det bra eller är det bara ett måste att ha två OH även med bläckstråle ?
Vet inte om det redan har nämnts, men man måste inte använda OH-film, vanligt tunnt vitt skrivarpapper funkar också. Jag använde det i avsaknad av OH-film för ett antal år sedan, och det blev helt ok.
Ja precis.. men exponeringstiden blir väl minst det dubbla eller nåt sånt.. för mig just nu blir det lite drygt kanske då jag redan har en exponeringstid på ca 1 timme och 20 minuter.
Då var andra försöket med OH film och etstanken klart, resultatet blev mycket bättre än första gången tack vare att jag passade in dom dubbla lagren OH film så bra jag kunde denna gången.

- Klas-Kenny
Tackar och bockar.. är rätt nöjd själv.. MEN det blev nåt på sista bilden längst upp i högra hörnet.. vet inte om det beror på OH filmen eller nåt annat.. måste kolla upp det, men övrigt blev det bra tycker jag..
Den har inte legat dikt mot kortet så det har läckt ljus under. Det är därför professionella lådor har en vacuumram.MEN det blev nåt på sista bilden längst upp i högra hörnet.
Vi mindre proffesionella får sätta skumgummi i locket. 

Det är inte möjligt för laminatet och OH filmen har legat i kläm mellan två stora tjocka glasbitar.. se tidigare bilder.. så det har nog legat bra i klämAndersG skrev:Den har inte legat dikt mot kortet så det har läckt ljus under. Det är därför professionella lådor har en vacuumram.MEN det blev nåt på sista bilden längst upp i högra hörnet.