Tackar, och nu helgen blev det lite mer printatstenD skrev:Skulle ju hälsa välkommen tillbaka!drh skrev:Skäms lite, men nu måste jag erkänna att min skrivare stått orörd i 6 månader.
Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag har kört ganska mycket FilaFlex utan problem också.
Jag hade (lite) förhoppningar om att byte till E3D skulle hjälpa vid flex-körningar, men inte alls. Tråden snurrar runt trots att jag matat fram manuellt innan start.
"Förbättringsplastbitar" för flex-tråd ligger utskrivna bredvid skrivaren. Dom väntar bara på att någon ska skruva dit dom...
"Förbättringsplastbitar" för flex-tråd ligger utskrivna bredvid skrivaren. Dom väntar bara på att någon ska skruva dit dom...

För att underlätta monteringen av mina "hållare".
Snart klar
Ni som inte kan skriva ut flexmaterial i standardutförande kör ni för fort? Jag kör med Slic3r-inställningarna som kommer från tillverkaren av Filaflex, hastigheten ligger på 40 eller 50 minns inte riktigt.
Brukar ni använda raft någon gång? På vilket sätt har det hjälpt isf?
Vad jag vet så kör man raft till ABS för att minska risken att det släpper i objektets ytterkanter
Kommer upp och ser att tråden är spänd som en fiolsträng, trassel på rullen 
Och då minsann håller den, men lämnar jag kvar den (ColorFabb PLA) i skrivaren över natten, då är den av dagen efter

Och då minsann håller den, men lämnar jag kvar den (ColorFabb PLA) i skrivaren över natten, då är den av dagen efter

Sånt där har jag också råkat ut för ganska mycket med just ColorFabb-filament
Fick t.o.m. en rulle utbytt av 3D-verkstan för att den var helt hopplös att använda, trassel hela tiden..
Men sedan de bytte till de transparenta spolarna så verkar de även ha bytt ut maskinen som rullar upp tråden, jag har för mig att jag läst något om det också..

Fick t.o.m. en rulle utbytt av 3D-verkstan för att den var helt hopplös att använda, trassel hela tiden..
Men sedan de bytte till de transparenta spolarna så verkar de även ha bytt ut maskinen som rullar upp tråden, jag har för mig att jag läst något om det också..
Jag hade en rulle PLA från Saltberg där filamentet var vikt på mitten efter några meter och alltså plötsligt rullat åt andra hållet
Dessutom så är sådana där trassel som på bilden ovan mer regel än undantag med deras härvor....
Funderar på att ta till frugans garnlindarprylar och spola om hela skiten innan jag försöker använda det igen.

Funderar på att ta till frugans garnlindarprylar och spola om hela skiten innan jag försöker använda det igen.
Jag har sett det där en enda gång på ColorFabb-plast, och det var just på en gammal svart spole, sedan de bytte till de transparenta för snart ett år sedan, så har jag inte sett det hända (och jag har hitintills aldrig råkat ut för det själv på någon av mina spolar)
colorFabb XT-CF20 verkar lite spännande, matt svart och med 20% kolfiber
XT-CF20
Our first special filament based on the Amphora 3D polymer. Reinforced with 20% specially sourced carbon fibers, this filament is perfect for parts which need high stiffness. XT-CF20 has a beautiful matte surface finish when printed
XT-CF20
Our first special filament based on the Amphora 3D polymer. Reinforced with 20% specially sourced carbon fibers, this filament is perfect for parts which need high stiffness. XT-CF20 has a beautiful matte surface finish when printed
Hm, ja den måste jag prova när den kommer ut, XT Black är redan ett av mina favoritfilament, kan jag få de egenskaperna fast styvare och matt svart.. ja det riskerar att bli en favorit 

@drh
Intressant material, det står att det sliter mer på mässingsmunstycken än annan plast undra hur påtagligt det är.
@Meduza
Vad utmärker deras XT filament? Hur är det med warping?
Intressant material, det står att det sliter mer på mässingsmunstycken än annan plast undra hur påtagligt det är.
@Meduza
Vad utmärker deras XT filament? Hur är det med warping?