Dina mini-projekt!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
dubbear
Kontakt:

Re: Dina mini-projekt!

Inlägg av dubbear »

Walle skrev:Hur upplever du freetrack? Har du testat "orginalet" (TrackIR), och i så fall vilken version? Hur är uppdateringsfrekvensen med freetrack? Känns det som att det flyter på 100%, eller blir det lite eftersläpning?

Jag är så jäkla sugen på en TrackIR (eller liknande), också främst för ARMA2, men även för flygsimulatorer och när man flyger i t.ex. BF3. Fast något inköp lär knappast ske innan jag har hittat ett nytt jobb.
Ja tycker den funkar bra, har inte testat den dyra.
Den jobbar på i 30 fps men ja tycker de blir lite skakigt så ja har satt på lite fördröjning.

Om du laddar ned programvaran kan du testa med en enkel led för att se hur de flyter i spel.
1802

Inlägg av 1802 »

Spände fast en sticksåg i snickarbänkens skruvstäd, och fick en fattigmans bandsåg. Med några fördelar, och många nackdelar. Sågade till en rund skiva av mörk masonite. Verkar hård. Skivan blev inte så rund, så jag satte upp den i borrmaskin, och "svarvade".
Jag gillar att anv skallen istället för plånboken....
Användarvisningsbild
cazz

Inlägg av cazz »

cazz skrev:En litet projekt som är snart klart (vänta på de sista sakerna från USA)

Jag har nämligen inga högtalare till min dator utan kör med hörlurar och Headset när jag lyssnar.
Detta gör när mina vänner vill spela och ringer upp mig på skype så hör jag inte och har datorn gått i viloläge eller jag tittar på något på TV
så märker jag inte den lilla rutan som poppar upp som frågar om man ska svara eller inte.

Detta löser jag med att jag har programmerat i VB.NET att den känner när skype ringer och skicka då en signal till en liten arduino som jag har en sladd som går
till en IR LED. Den sitter i ett plasthylsa och på andra sidan sitter det en IR avläsare som går till en 5 meter LED belysning som är bakom datorn och tar hela kortsidan.
(Visar en bild hur det ser ut, är inte klar med hyllan utan ska upp motiv på hyllan.

Så när det ringer så byter den färg från vit till Grönt.
Kan även göra att om jag får MSN/Skype medelande att jag får en blå färg fast det är inte jag är intresserad av just nu.

Ett litet men trevligt projekt :)
Han göra klart det så jag är nöjd
http://c-media.se/index.php?id=led

(Fast jag ska byta Arduino platta längre fram)
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Riktigt nice, cazz!! Det skulle jag behöva, dock inte för skype, men för MagicJack (liten dosa man kopplar i USB som gör att man får ett äkta USA-nummer rakt in i datorn. Dosan går även att koppla till routern/modemet och direkt till en telefonlur). Visserligen ringer mobilen också (finns en app för MagicJack), men den glömmer jag ofta på ljudlös..
Användarvisningsbild
cazz

Inlägg av cazz »

Tack

Tja det är nog inte omöjligt att få ett program att "sniffa" om någon ringer och den skickar en signal.
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Inlägg av adent »

Meduza skrev:adent: Om man kollar källkoden så var det mycket enkelt att sluta sig till att han använder Google Chart Tools:
https://developers.google.com/chart/
Det slog mig nog ungefär när jag postat inlägget, men tänkte att han kanske hade något annat intressant att tillägga eller så (Att han inte valde det för att, eller valde det för att..) ... Eller så var jag bara lat. :)

//Mikael
Användarvisningsbild
cazz

Inlägg av cazz »

Haha, nja jag har tittat på en del olika diagram, har använt en del olika genom åren men denna var lättare att jobba med på de sättet jag presentera informationen.

Samt den är ju snygg att man kan klicka på diagrammet och får ut information om just den tidpunkten.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Första hjälpen på en Arduino :P

På något magiskt vis hade ett motståndsnät blivit skadat, så USB-kommunikationen var stendöd.
Blev rätt fula lödningar då jag inte hade något mindre än 0603-motstånd hemma, men det fungerar. :)
IMG_20130315_151943.JPG
Borde väl egentligen lagts i Senaste Reparationen, men jag kände för att lägga den här istället då det knappt kvalificerar sig i den tråden.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
kankki

Inlägg av kankki »

Det var säkert kul att löda bakom USB kontakten! :)
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

cyr: Hur funkar det med sense-ingångarna & co? Ser ut som om du har fyrpolig anslutning baktill men tvåpolig på fronten. Det ser också ut som om det är plats för tre polsko-par på fronten. Undrar hur det tredje paret är tänkt att användas, eller så kanske det inte ser ut på en orginal-020?

slft: Om du läser av värdet tillräckligt ofta så gör det ju inget att det "wrappat".
Emil95

Inlägg av Emil95 »

Satte en fläkt ovan på elementet i garaget för att få ut mer värme, då det sitter en hylla rakt ovanför det så luftströmningen är inte optimal för att få ut som mest värme av elementet
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
1802

Inlägg av 1802 »

Här är en till som spänner fast handverktyg.
DIY Jetsons wall clock. Retro chic! Limited tools project. - YouTube
Men han har nog inte läst mitt inlägg ovan. Trots jag var lite före, har han nog spelat in sin film innan mitt inlägg.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Alltså, det är ju inget nytt med att spänna fast handverktyg..jag gjorde det för åtminstone 16-17 år sedan med en sticksåg. Och jag är 100% säker på att jag inte var först...
1802

Inlägg av 1802 »

Jag menade mellan mig och han i filmen. Bara ett litet sammanträffande att han jag följer, lägger upp nått liknande bara en dag efter.
cyr
Kontakt:

Inlägg av cyr »

MiaM skrev:cyr: Hur funkar det med sense-ingångarna & co? Ser ut som om du har fyrpolig anslutning baktill men tvåpolig på fronten. Det ser också ut som om det är plats för tre polsko-par på fronten. Undrar hur det tredje paret är tänkt att användas, eller så kanske det inte ser ut på en orginal-020?
Förutom ett par små filterkondingar så har jag kopplat likadant som original-optionen (schema finns i servicemanualen), dvs ingen remote sense på fronten - kanske ändrar det vid behov.
Utgången på fronten sitter i serie med utgången bak, och sen sitter det bygling mellan utgång och sense bak... så "sensepunkten" när man tar ström fram blir på baksidan av polskruven.

Inte säker på varför plasten i fronten har hålbilden som den har, men den har även hål för en till "ratt" så den används nog till många olika modeller.
Skriv svar