Nu börjar det lika något

Jag har bara testat en snabbis och nu verkar allt komma in,testar mer i morgon
Skall kolla en film med frugan för att ligga på plus igen

/Andreas H
sebastianand skrev:Fantastiskt projekt!
Satte själv ihop både en ver version<=0.6 och en version>=0.7 igår. Fungerade perfekt, dock så fick jag ändra humidity/(batteri) värdet under 100 för att domoticz klagade på invalid value och visade inte sändren/sensorn om det var över 100....
En fråga, är det möjligt att strunta i DS18B20 om det räcker med tempsensorn i dht'n, snurrar inte igång för mig när jag prövar det...
En till fråga, Är det någon som lyckats få in en pulsmätare så man kan mäta elförbrukningen? Någon som har koll på ett fungerande protokoll till det?
Mvh Sebastian
sebastianand skrev:Fantastiskt projekt!
Satte själv ihop både en ver version<=0.6 och en version>=0.7 igår. Fungerade perfekt, dock så fick jag ändra humidity/(batteri) värdet under 100 för att domoticz klagade på invalid value och visade inte sändren/sensorn om det var över 100....
En fråga, är det möjligt att strunta i DS18B20 om det räcker med tempsensorn i dht'n, snurrar inte igång för mig när jag prövar det...
En till fråga, Är det någon som lyckats få in en pulsmätare så man kan mäta elförbrukningen? Någon som har koll på ett fungerande protokoll till det?
Mvh Sebastian
Du kommer inte att bli missnöjdPHermansson skrev:Kollade just i CO:s webbshop då jag tänkte köpa fler Esic-sändare, men de verkar ha utgått helt![]()
Surt. Får väl ta och testa att bygga en sån här klon istället.
Idag är din turdagShunt skrev: ....
Just nu försöker jag klura ut vad jag kan behöva för att räkna IR-pulserna från min elmätare och överföra dem till min RFXtrx433, sen blir det att beställa det jag kan tänkas behöva till båda projekten. Det enda som egentligen kommer kosta något (för mig) är Pickit2:an, så lika bra att plocka på sig ett bra start-kit på en gång.
...
Hur som helst, ville mest tacka @ecenier (och resten) för en mycket bra tråd. Och skulle nån ha bra info om en IR pulsräknare så skulle jag inte bli ledsen. Finns massor på nätet, men det är svårt att hitta nån som gör det man vill och via rätt protokoll.