Såvitt jag vet så gör ingen mönsterkortsfabrikan kort från JPG eller PDF, dom skyr det som pesten numera, problemet är att måttriktigheten är rätt sunkig på mellanmediet (din stiftlist skall ha 35*2,54 kanske har 35*2,52 då hamnar man 0,7mm fel) sedan är det alltid ett elände att göra manuella borrfiler..
Men det lär finnas JPG till gerberkonvertrar (för att digitalisera gamla handtejpade kort).
Jag har för mig att min hovleverantör frågade en engelsk firma om kostnaden på gamla underlag, det vart billigare att CAD´a om korten...
Det finns shareware program för bitmap till DXF, att sen ta in en DXF och exportera i Gerber är inte jobbigt, men innan dess skall alla hålen placeras ut, så det kan mycket väl vara så att det är snabbare (billigare) att rita om det hela ändå.
Nja, ser fult ut är inte samma sak som att det ser dåligt ut, för det ser inte dåligt ut, inte alls.
Men normalt så är man rätt strikt med enbart 45 graders vinklar, och konstanta isolationsavstånd, så långt det är möjligt.
Ser väl snarare handtejpat ut (och det är ju rätt nära vad det är).
Men att få lysdioderna på rätt ställen är skitenkelt, bara man har en lista med koordinaterna i X och Y led, positionerna klarar man till 0,1um vilket torde räcka, normalt skapar man en fuskfästpunkt i centrum på komponenten som man relaterat till.
Så ur min synvinkel så är detta ett typiskt kort som enklast skulle gjorts i CAD, men jag är ju lite vaneskadad sedan drygt 20år