Det blev en M5,5 variant, mer fixar inte min Kossel.. Hmm, måste nog bygga mig en större Kossel
Trist att det inte finns delar när man väl har bestämt sig.. När det gäller 16T pullysarna så tröttnade jag på att vänta så jag printade egna och dom lirar hur bra som helst..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hej, håller på att handla delar till mitt kossel bygge och kom på att jag behöver PFA slang och 2 kopplingar, någon som råkat köpa för många och vill sälja?, känns lite dummt att beställa 5meter från ebay.
Sen kan jag passa på att fråga var ni rekommenderar att beställa fillament ifrån?
Funderar på att köpa delar till en Kossel och bygga, men vilken elektronik är enklast? Jag är inte intresserad av att löda egna kretskort, eller ens löda komponenter på ett köpt kretskort.
Vill helst köpa ett färdigt kit med mjukvaran på plats, men det hittar jag inte?
Vad kör de flesta på? Fördelar/Nackdelar med de olika?
Snabbt, enkelt och beprövat är en Arduino Mega 2560 med en Ramps 1.4 shield och 4st StepStick drivers.. Finns att köpa i kit med allt man behöver och det är ganska enkelt att få på firmwaren som behövs, sen är det bara att printa.. Det finns ju dock en hög med olika varianter på elektronik som fungerar men iom att jag bara testat Melzi och Arduino+Ramps så kan jag inte uttala mig om dom andra, men jag är tämligen säker på att handhavande och funktion är likvärdig oavsett vilken man väljer..
Senast redigerad av peter_larsen 8 november 2013, 16:08:30, redigerad totalt 1 gång.
G4jm0r skrev:Hej, håller på att handla delar till mitt kossel bygge och kom på att jag behöver PFA slang och 2 kopplingar, någon som råkat köpa för många och vill sälja?, känns lite dummt att beställa 5meter från ebay.
Sen kan jag passa på att fråga var ni rekommenderar att beställa fillament ifrån?
Jag behöver också handla PFA-slang med ID 2 mm och OD 4 mm. Kanske skulle arra ett samköp?
Du har inte lust att slänga med en meter slang till mig med? Blir ju lite billgare om man köper mer, jag vet inte hur fraktkostnaden ser ut men lite slang kan ju inte väga så mycket
peter_larsen skrev:Snabbt, enkelt och beprövat är en Arduion Mega 2560 med en Ramps 1.4 shield och 4st StepStick drivers.. Finns att köpa i kit med allt man behöver och det är ganska enkelt att få på firmwaren som behövs, sen är det bara att printa.. Det finns ju dock en hög med olika varianter på elektronik som fungerar men iom att jag bara testat Melzi och Arduino+Ramps så kan jag inte uttala mig om dom andra, men jag är tämligen säker på att handhavande och funktion är likvärdig oavsett vilken man väljer..
G4jm0r skrev:Tackar pluttiplatt, får bli en beställning. Har du koll på var man får tag på billig plast med bra kvalite också?
Jag köpte min första uppsätning med PLA från Supply3DPLA. Bra pris och de skeppar från sverige så frakten gick fort. Min printer är inte klar än, så jag kan inte säga något om kvaliteten än, men hoppas få testprintat lite i helgen. Återkommer med recension.
Jag har bara hört bra saker om Colorfabbs plast. Det är även den plasten http://3dverkstan.se är återförsäljare av.
Prisskillnaden mellan Colorfabb och 3dverkstan är väldigt liten, så det är ju lika bra att stödja en svensk återförsäljare tycker jag!
(Förutom om man vill köpa deras "sample pack", den säljer inte 3dverkstan...)