SID-synth MBHP (Projekt klart!)
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Tack för fin kritik.
Det enda jag inte riktigt är nöjd över är knapparna. Dom kommer från Kjell och är av riktigt kass kvalite. Ska byta ut dem när tillfälle (pengar) ges.
Jag ska fixa lite mer truddeluttar någon dag också, tänkte ta med synthen till min flickvän som har MIDI-klaviatur samt ett skapligt ljudkort.
Blir säker senare i veckan.
Men nu vill jag se andras byggen! Hur går det för er? Jimmy? Offe?
(Om ni behöver fler SID-chip se vet ni var ni ska vända er
)
Det enda jag inte riktigt är nöjd över är knapparna. Dom kommer från Kjell och är av riktigt kass kvalite. Ska byta ut dem när tillfälle (pengar) ges.
Jag ska fixa lite mer truddeluttar någon dag också, tänkte ta med synthen till min flickvän som har MIDI-klaviatur samt ett skapligt ljudkort.
Blir säker senare i veckan.
Men nu vill jag se andras byggen! Hur går det för er? Jimmy? Offe?
(Om ni behöver fler SID-chip se vet ni var ni ska vända er

Jack, kul att se att du fått ihop det! Det där såg ju riktigttrevligt ut! Jag väntar på lite komponenter från SmashTV som beställdes i januari, han har tydligen haft lite problem med tillverkningen men har lovat att det snart är nära leverans.
Har fått tag på alldeles för många c64or nu så jag måste börja kalkylera vilka chip jag ska ha i min box. Är det månne så att någon är sugen på att sälja av en 6581? Sitter med 3 st 8580 och en 6581 och det skulle vara nice att ha jämna par.
Frontpanelen är caddad och klar men det hänger på att jag får allt från smash innan jag vågar få någon att fräsa den. Har dragit ut på det snart ett år så jag misstänker att Fagge börjar tröttna på mig...
Har dock lyckats tanka över bilder från telefonen så snart kommer det en projektrapport.
/offe
Har fått tag på alldeles för många c64or nu så jag måste börja kalkylera vilka chip jag ska ha i min box. Är det månne så att någon är sugen på att sälja av en 6581? Sitter med 3 st 8580 och en 6581 och det skulle vara nice att ha jämna par.
Frontpanelen är caddad och klar men det hänger på att jag får allt från smash innan jag vågar få någon att fräsa den. Har dragit ut på det snart ett år så jag misstänker att Fagge börjar tröttna på mig...
Har dock lyckats tanka över bilder från telefonen så snart kommer det en projektrapport.

/offe
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
haha, jag bara gissarJimmyAndersson skrev:Inte ett ord om någon slaktad 200GB hårddisk. Däremot står det att han har använt en *plastlåda* från en Lacie-HD (extern HD-låda alltså.)
Är fortfarande lite nyfiken på varför du tror att den var på 200GB... Lacie gör externa HD-chassin i många olika storlekar.

- JimmyAndersson
- Kontakt: