Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skrivare)
Re: Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skriv
Nu printar skrivaren igen!

Printat i abs med lite slurry för vidhäftning.

Printat i abs med lite slurry för vidhäftning.
Ibland känns BuildTak magiskt, skriver ut ABS utan heatbed och det ser ut att fungera riktigt bra!, enda skillnaderna jämfört med PLA är 45 grader högre temperatur, brim och ingen kylning av filamentet.
Edit:
Har skrivit ut delar till en ny effektor för E3D v6.
Edit:
Har skrivit ut delar till en ny effektor för E3D v6.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
hej någon som har bra tips på hur man lyckas att brygga över hål?
jag använder en Rostock mini pro med repetier 0.91.
jag använder cura som slicer.
försöker att brygga över hål med support men det blir bara spagetti av det hela .
ska säga att hålet är för en nema 17 så det är ganska stort.
har provat med lägre temp högre temp samt mer eller mindre fläkt .
alla min a utskrifter blir hur bra som helst enligt mig .
tack på förhand
jag använder en Rostock mini pro med repetier 0.91.
jag använder cura som slicer.
försöker att brygga över hål med support men det blir bara spagetti av det hela .
ska säga att hålet är för en nema 17 så det är ganska stort.
har provat med lägre temp högre temp samt mer eller mindre fläkt .
alla min a utskrifter blir hur bra som helst enligt mig .
tack på förhand
0: Kanske försöka att skriva ut med en orientering så att hålet kommer i XY-planet
1: Öka hastighet för "bridges"
2: Mera fläkt
En grej jag provade men för små hål typ 6 o 8mm var att helt enkelt stoppa i ett borr vid lämplig tidpunkt
1: Öka hastighet för "bridges"
2: Mera fläkt
En grej jag provade men för små hål typ 6 o 8mm var att helt enkelt stoppa i ett borr vid lämplig tidpunkt
Hur klarar du dig från warping?G4jm0r skrev:Ibland känns BuildTak magiskt, skriver ut ABS utan heatbed och det ser ut att fungera riktigt bra!, enda skillnaderna jämfört med PLA är 45 grader högre temperatur, brim och ingen kylning av filamentet.
Är det besvärligt att få loss objektet från BuildTak-ytan efter utskrift?
Hur länge klarar sig BuildTak innan det är dags att klistra på en ny?
Mvh
Nisse
Jag har använt BuildTak till PLA och det sitter sjukt bra, lite för bra så man får bända och bryta lite ibland : p
Sist så råkade jag paja ytan så nu väntar jag på en ny. Kanske borde testa utan att värma bädden.
Tror den räcker rätt så länge, printade en hel del på min utan att jag märkte någon skillnad alls.
Sist så råkade jag paja ytan så nu väntar jag på en ny. Kanske borde testa utan att värma bädden.
Tror den räcker rätt så länge, printade en hel del på min utan att jag märkte någon skillnad alls.
På ABS fick jag lägga till brim, men printen blev helt warp fri. dock var det en ganska enkel konstruktion utan overhang. PLA brukar precis som Virror skrev sitta lite för bra nästan ABS lite lättare.
Om man har nozzeln bra inställd håller den nog ganska länge runt 100 prints kanske.
Om man har nozzeln bra inställd håller den nog ganska länge runt 100 prints kanske.
För PLA kan du komma mycket billigare undan och använda blå maskeringstejp. Utskrifterna sitter som berget.Virror skrev:Jag har använt BuildTak till PLA och det sitter sjukt bra, lite för bra så man får bända och bryta lite ibland : p
Sist så råkade jag paja ytan så nu väntar jag på en ny.
Köpte BuildTak för att få nått som fungerar till det mesta, använder inte bara PLA men mest. Det tråkiga är att det fungerar dåligt med nylon som jag skulle vilja printa mer med.
Utskrifterna ja, men inte tejpenNisse skrev:För PLA kan du komma mycket billigare undan och använda blå maskeringstejp. Utskrifterna sitter som berget.Virror skrev:Jag har använt BuildTak till PLA och det sitter sjukt bra, lite för bra så man får bända och bryta lite ibland : p

-
- Kontakt:
Samma här.. Hade problem att få bort tejpen från utskrifterna men tejpen släppte från glaset vilket gjorde att utskrifterna inte blev släta i botten så jag gav upp blå tejp och gick över till kapton som jag "ruggar" upp med sandpapper och det har lirat felfritt för mig i några år nu..
Har du kikat på vad en BuildTak kostar? Det kan inte vara så mycket dyrare än blå tejp i längden? Dessutom slipper man tejpa om och om och om med BuildTak, plus att ingenting fastnar på utskrifternas undersida.Nisse skrev:För PLA kan du komma mycket billigare undan och använda blå maskeringstejp. Utskrifterna sitter som berget.Virror skrev:Jag har använt BuildTak till PLA och det sitter sjukt bra, lite för bra så man får bända och bryta lite ibland : p
Sen är det extremt tråkigt att sätta dit blåtejp