Om du vill och kan får du jättegärna dela med dig av ritningarna längre fram

Hade samma problem själv när jag höll på och kalibrera min delta.UgloBuglo skrev:Igår satt jag och kalibrerade X/Y/Z endstop offset i Repetier för min kossel, men jag kom till ett läge där jag vill dra bort 10 steg eller så från Y offset - men den är redan 0
Som jag har förstått så behöver jag då minska "Z max length" med någon millimeter, och kalibrera om X/Y/Z offset... eller är det något annat värde jag kan ändra?![]()
Jag kan inte fysiskt höja endstop-switcharna mer, de är redan så högt upp de kan komma i ramen - jag var inte smart nog att spara någon millimeter eller två till maxläget när jag satte ihop den.
Tja, den enda orsaken är att monteringstipsen jag följde hade det kopplat så... borde nog ändra det när jag orkarFlog skrev:Varför kör du NO egentligen? Det är ju vettigare med NC då det är tåligare för störningar, framför allt om du har motorkablar nära kablarna till dina endstop.
Jag följer den här, och filmen som hör till - tycker han förklarar det mesta bra:Kulla skrev:Finns det någon riktig bra manual för manuell kalibrering av Kossel?
Tackar, då tänkte jag rätt!Simpa84 skrev:Hade samma problem själv när jag höll på och kalibrera min delta.
Minska Z-height med tex 1 mm och öka sedan X+Y+Z offset med motsvarande värde i steps.
80 om du har 20 tänder och 100 om du har 16.
//Simpa
Ser riktigt snyggt ut!Meduza skrev:bla bla bla bild bild bild![]()