Mikang skrev:Din skaltång funkar säkert men du kan nog spara massor med tid och svordomar om du köper den hos clasan. Tänkte att du skulle be din mamma att skicka skjutmåttet men så kom jag på att om jag skulle be min morsa att skicka ett skjutmått så kunde det lika gärna komma en skiftnyckel eller en rörtång med posten.
/Micke A.
Som sagt, min förhoppning är att byta ut mycket av flatkablen till industri CAT6, då bör jag klara mig med min, sedan har jag aldrig riktigt gillat dessa "automatiska"... min absoluta favoritmodell är denna
länk när jag va elektriker (sysslade mest med data/tele) så skalade jag allt får 6mm2 till 0.25 med den, underbar! biltema skiten jag har nu suger verkligen, den har tex bara jämna AWG storlekar, inte ens mm, men men...
MadModder skrev:Det går utmärkt att läsa av tiondelar med vanligt skjutmått.
Om du inte har ett sånt där som ser ut att vara tillverkat i pressad plåt förstås. Hade såna i skolan och de är ruskigt dåliga. Man fick vara glad om det stämde på millimetern.

Jodå! det vet jag, så med andra ord bör jag klara mig med en vanlig av bättre modell? (har sån)
Imorgon skall jag handla, dels bättre låsringstänger (vilket jag ändå behöver i verkstan) och lite ny
biltema strumpa (så man kan få det riktigt snyggt) kolla så jag har insex med rund-ände... (annars ser
dessa riktigt smidiga ut, inga arbetshästar kanske, men smidigt...) nått speciellt fett? annars har jag bromsoksfett vilket brukar bara bra till det mesta... (har ju läst att lagrena kan vara kinkiga) kanske en mini-blocknyckel sats också, har ändå saknat detta i många fall...