Virror skrev:Äntligen!
Nu fått klart min skrivare och skrev ut första testet idag, men efter 20min så fick jag den klassiska förskjutningen i sidled som många här fått.
Räcker det med nått för spikar eller behöver man något mer i UPS-stil?
Också, någon som vet vart man kan köpa dom kullagren som sitter lite här och där billigt i sverige?
I övrigt är jag väldigt nöjd, inga större problem med själva utskriften, helt ok kvalitet utan några moddar eller inställningar alls : D
själv har jag sänkt accelerationen i X och Y led i firmware och det stoppade mina problem med förskutningar.
men jag tror att det kan ha orsakat ett problem jag har med utskrifterna, jag får nämligen "svulna" 90 graders hörn vilket jag misstänker kommer från att skrivaren går något långsammare in mot och ut från hörnet men matar ut samma mängd plast som om hastigheten varit mer konstant. någon annan som har testat att ändra accelerationen i X och Y och funnit liknande problem?
Ett problem som jag har haft och till viss del fixat är ränder i Z-led, jag har låtit det övre kullagret på Z axeln hålla uppe Z leden, men jag upptäckte att en låsmutter inte sitter helt rakt på gängen, detta att kan inte satt helt rakt gjorde att Z leden höjdes eller sänktes något beroende på vart på varvet på den befanns sig, i jämförelse med vart han borde ha varit. bytte ut den övre låsmuttern mot 2 vanliga som visade sig sitta rakare och det mesta av ränderna är nu borta, men inte helt ännu, fortfarande kan man se något var 1,2mm vilket motsvarar gängstigningen på sängstången.