Det är ett Rambo 1.1, och det finns 2st PWM-styrda fläktutgångar.
Borde vara en lätt match att konfigurera upp det till typ 25% duty cycle (borde väl bli 12V effektivvärde från 24V toppvärde?) då utan extra komponenter

Det är precis vad vi menar. Finns olika typer av kalibration på en 3d skrivare. Första och den viktigaste är höjden av hotend från bädden, jag kör nu 0.10mm på alla fyra hörn och mitten, det är tjocklek av normal A4 papper. Sen du har extrusion villen du måste kalibrera så att när du frågar skrivare om 100 mm plast, att du får 100mm inte mer och inte mindre.danei skrev:"Kalibrerat" är ett ord som dyker upp ganska ofta i dessa trådar, men vad menar ni? Det verkar inte som att ni menar kalibrera. Är det justera ni menar?
Det är nästaMadModder skrev:Nu är det väldigt långt från plastextrudering här...
Nä middag är ju totalt bakvänt. Förklaring: http://sv.wikipedia.org/wiki/Middag_%28mat%29
Jag säger dock kvällsmat även om jag äter riktigt ordentligt på kvällen.
Kulla:
Du måste ju motorisera hjärtat!
"extruder multiplier" =1.0 (Jag har labbat runt med den för att få korrekta måttstenD skrev:Ujuj! det var noppor det där. det lustiga är att det blir flerofler.
Jag hadde noppor också men som sedan nästan försvann och är numera sällsynta.
Tror du skall kolla mängden plast tex parametrarna "extruder multiplier" och trådens tjocklek.